1

Onderwerp: Vullingen speciaal voor Sinterklaas en Kerst??/

Wie kan me helpen aan lekkere recepten voor
Sinterklaas en Kerst taarten??
Misschien iets met pepernoten of speculaasjes?
Laat het me maar weten.
Alvast bedankt
Claudia

2

Re: Vullingen speciaal voor Sinterklaas en Kerst??/

Wat ook vaak wordt gebruikt is speculoos, deze is nu extra voordelig te verkrijgen bij de C1000. Een kingsize pot van 700 gram voor

3

appekaneel is lekker en een laagje amandelspijs (evt met wat melk wat zachter gemaakt). Echt een najaar-winter vulling. En dan natuurlijk speculaas (koekkruiden), speculoos, evt samen met dulce de leche, vind ik ook winters aandoen.
In de winter ben ik minder van de fruitvullingen, maar meer van chocola, praline (patidess, yes!) en dat soort dingen. Maar ik ben er voor mijn feestdagentaarten nog niet uit wat het gaat worden.... Misschien fruitcake (zo'n traditioneel engelse)...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

4

Botercreme met geplette speculaasjes en gele room met mandarijntjes Heerlijk!!
Afsmeren met de speculaascreme maar deze dan even goed door de blender laten verpulveren zodat er geen stukjes meer inzitten!

Groetjes
Mareille

5

Onderste laag: Speculoos met Schuddebuikjes (brood beleg --> speculaasbolletjes) (of kruidnootjes vermalen)
Bovenste laag: Botercreme (mix van webshop), met theelepeltje vanille-essence erdoorheen (dr. oetker) en dan wat speculaaskruiden er door heen (uit de supermarkt)

Heel erg lekker, de bruid en bruidegom voor volgende week vrijdag hebben hem gekozen als vulling voor hun bruidstaart

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

je was vandaag te vroeg in de winkel we hebben nu ook speculaaskruiden dan hoef je geen speculaas meer in de blender te doen.

mareille schreef:

Botercreme met geplette speculaasjes en gele room met mandarijntjes Heerlijk!!
Afsmeren met de speculaascreme maar deze dan even goed door de blender laten verpulveren zodat er geen stukjes meer inzitten!

Groetjes
Mareille

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

7

Bastongeroom (evt met stukjes pure chocola) op 1 laag en kersenjam op de 2e laag.