1

Onderwerp: Botercreme weggooien/gebruiken??

Vraaje...!
ik had twee weken geleden botercreme gemaakt, en die in de koelkast gezet.
die kan ik beter weggooien zeker, meen dat hij in de koelkast maar 1 week houdbaar is, of niet .....?

2

Re: Botercreme weggooien/gebruiken??

Heb je 1:1 gedaan of met de mix?

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

3

Botercreme kan je in de koelkast 2 weken goedhouden, als die weer op temperatuur is, even goed doorkloppen. Je kan het ook in de vriezer doen.

Als botercreme gaat schiften, doorkloppen, of even in een kommetje met warm water zetten en dan doorkloppen.

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

Ik zou het hoogstens 1 week bewaren. Je moet daar geen risico mee lopen. En al helemaal niet als je voor iemand anders een taart moet maken.

5

gewoon in portiebakjes in de diepvries bewaren en eruit halen wat je nodig bent.

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

6

Thea Berndsen schreef:

Ik zou het hoogstens 1 week bewaren. Je moet daar geen risico mee lopen. En al helemaal niet als je voor iemand anders een taart moet maken.

Heb vorige week mijn eerste cursusuavond gehad bij Taart op maat en die gaf deze informatie, dus het kan echt, ik doe het zelf ook niet hoor, ik vries kleinere porties in, en haal eruit wat ik nodig heb.

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

7

Hoe lang kunnen ze in de vriezer trouwens? Ik heb chocobotercreme in de vriezer liggen namelijk. :D

8

het is 1:1
ik ga het nog eens goed mixen en dan gewoon maar proeven denk ik.
ik zou het dan zeker voor eigen gebruik nemen en zeker niet voor een ander.

wel thanks voor juliie reacties

1:1 kan je geloof ik wel langer bewaren, net zo lang als dat de boter goed is die erin is gegaan. Voor de rest is het alleen maar suiker.

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.