1

Onderwerp: Voor het eerst stapeltaart: vraagje

Ik ga vrijdag voor het eerst een stapeltaart maken en wil graag even kijken of ik het zo goed in m'n hoofd heb.

In de onderste taart van 22,5 cm stop ik (in mijn geval) meerdere plastic stokjes. Dit zijn plastic lollystokjes. Vervolgens plaats ik de tweede taart (op een kartonnetje) er bovenop. Tussen de twee taarten doe ik bijv. eetbare lijm.

Nu mijn vragen:
- Moet er ook een stokje in het midden zitten van de onderste taart of moet er door beide taarten in het midden een stokje? Of helemaal niet?
- Hoe zorg ik dat ik bij het plaatsen de onderstaande taart niet raak/beschadig?
- Vervolgens moet ik met de taart van Assen naar Wageningen rijden. Hoe kan ik de taart meekrijgen zonder een hartverzakking te krijgen?

Re: Voor het eerst stapeltaart: vraagje

hij wordt maar 2 hoog? dan hoef je er niet een lange stok doorheen te doen hoor, tenzij je dat fijner vindt met autorijden

doos in de achterbak zetten of bij de voeten van de pasagiersstoel en natuurlijk rustig rijden, vooral bij drempels ;)

ik plak nooit met eetbare lijm vast, wel soms met royal icing

ik zet altijd de bovenste bakvorm erop, kijk of hij in het midden staat en trek er een cirkel omheen zodat je als je de taart plaatst niet veel hoeft te schuiven
ik til hem op door een paletmesje eronder te schuiven, taart opwippen, hand eronder dan bijna op de andere taart zetten. paletmesje eronder en dan de taart helemaal laten landen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ik gebruik bij stapeltaarten altijd de goud/zilveren kartonnetjes. Daar plakt de taart niet zo aan vast. Met een gewoon kartonnetje plakt de onderkant meer vast.

Plak de taarten ook nooit vast.

Wordt een rustig ritje ;) ....

Greetz Keet

4

Ik heb gewone kartonnetjes. Is het handiger om onder het kartonnetje van de bovenste taart bakpapier te plakken? Plakt het dan minder?

Ach en als ik zin heb, zet ik er misschien nog een laag op (als ik toch bezig ben met stapelen)...

ow ja, dat is wel een goede van keet, ik neem 2 kartonnetjes en plak die aan elkaar met dubbelzijdig tape, kan ook gewoon met plakband hoor

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs