1 Laatst bewerkt door evelien1001 (05-11-2009 08:18)

Onderwerp: Bruidstaart vragen

Ik heb voor overmorgen een bruidstaart, nou heb ik die al vaker gemaakt maar ik heb altijd vullingen gebruikt die buiten de koeling kunnen.

nu wil ik ze vullen met vullingen die dus in de koelkast moeten maar nu vraag ik me dus af; de bruidstaart staat op lokatie in de koeling dus wanneer het bruidspaar de taart krijgt gaat die toch erg zweeten, lijkt me niet echt mooi

en als ik klaar ben met decoratie en daarna in de koeling zoals de lace flowers, gaan die niet zweeten en dus smelten?? ik wil echt zoveel mogelijk als decoratie thuis doen en dan alleen daar opbouwen. hoe zouden jullie dit doen?

ps. woon in een warm land dus dat helpt ook niet echt mee.

alvast bedankt!

2

Re: Bruidstaart vragen

niemand???

3

sorry, ik heb allene buitene de koelkast houdbare taarten gemaakt. wat ik met mijn taarten laat doen op lokatie is ze gewoon in de koeling laten plaatsen en ze 1 uur voor gebruik er uit laten halen.
de laceflowers heb ik zelfs wel eens in de vriezer gehad, ging ook goed en zonder te zweten of smelten;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

4

Ik weet niet hoe warm het bij is nu? Maar hier in Nederland bij warm weer doe ik het als volgt. Ik haal hem uit de koelkast en zet hem in de koelboxdozen om hem te vervoeren. Staat hij nog wel koel maar kan hij al iets opwarmen. En dan op de locatie nog een half uurtje laten staan zodat hij helemaal aan de omgevingstemperatuur gewend is.  Volgens mij moet je eigenlijk zien te voorkomen dat er voortdurend bruuske overgangen zijn van koud naar warm en weer terug zodat hij niet als een gek gaat zweten. Maar als het daar bij jullie 40 graden is, is het ook niet verstandig om hem een uur buiten de koelkast te zetten. Dus dan gewoon uit de koelkast en gelijk aansnijden???? Eigenlijk geen idee, sorry. De decoratie kan meestal wel wat hebben is mijn ervaring.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

5

Ik heb op t forum wel eens een bruidstaart langs zien komen met lace-flowers die tijdens het ontdooien helemaal waren gaan smelten, hangen en de kleurstof liep uit over de witte taart. De bruid had de taart zelf gemaakt. Wat er precies fout ging met smelten weet ik niet meer. Wel weet ik dat het lace flowers waren.
Was best erg!

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

6

Ik kan je ook niet goed helpen. Ik weet dat op de antillen (ook warm) het gewoon niet gemaakt wordt met een vulling die in de ijskast moet. Doen ze gewoon niet! Ook het werken met de fondant gaat moeizamer door de warmte, maar is niet onmogelijk. Ik zou als ik jou was, gewoon voor zekerheid gaan. gesmolten lace flowers en uitgelopen kleurtjes zijn toch wel heel erg op zo'n dag! Succes!

groetjes Syl

7

Nou ik kan er ook over mee praten. Dacht er handig vanaf te zijn. De dag voordat mijn zus ging trouwen had ik de taart in de koeling gedaan op locatie.
Het was voor mij de meest perfecte taart die ik ooit had gemaakt.
De volgende dag...het was een nachtmerrie die werkelijkheid werd. Mijn op staande bloemen waren totaal uitgezakt. Het spuitwerk was echt zeiknat.
De volgende keer weet ik beter. Ik zou aan iemand vragen of hij of zij de taart uit jou koelkast te laten halen en weg te brengen.
Jij kent overigens je koelkast het beste.
Succes!