Onderwerp: voor het eerst met fondant,tips?

hoi allemaal,

hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen,ga namelijk voor het eerst met fondant bekleden
normaal gesproken bekleed ik met marsepein en heb mijn biscuit dan afgesmeerd en al uit de vriezer
nou begreep ik dat het niet zo handig is om met fondant te doen,aangezien het door het condens dan van je taart kan glijden
wie kan mij stapsgewijs een beetje uitleggen hoe ik nou het beste met fondant bekleed zonder dat het van de taart afgaat?

2

Re: voor het eerst met fondant,tips?

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=38571

Gewoon de normale stappen maar dan zonder dat je gevulde biscuit in de vriezer komt te zitten.  Waar heb je dat geleerd?  Ik heb daar echt nog nooit van gehoord :S

3

He? Afgesmeerd in de vriezer halen en dan meteen bekleden met marsepein?
Volgens mij zou dat juist veel condens geven.
Marsepein en fondant gebruik je op dezelfde manier.
Beiden gewoon ontdooit erop doen.

nee niet meteen hoor,ik wacht normaal gesproken een uurtje,ga hier geen namen noemen,en jullie kennen diegene toch heel ws niet,maar kreeg die tip ,volgens diegene was het dan iets makkelijker om te bekleden..
maar begrijp dus dat dat beter is van niet,t is overigens wel goed gegaan hoor..haha
maar bedankt voor jullie tips,kan hier zeker wat mee:)

5

Ik heb ook wel eens gelezen/gehoord van een superbekende taartenmaker ( David Cakes uit Liverpool) die AL z'n buttercream taarten eerst invriest zodat ze lekker stevig zijn bij het decoreren, en ze ook altijd nog bevroren vervoert, dus het is niet perse van de zotte hoor ;)

Maar het leek er even op dat jij 'm dan onmiddelijk ging bekleden, en dat is dan weer geen aanrader. maar dat doe je dus ook niet :+

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6

Ik heb al een paar keer zo'n kussentaartje gemaakt volgens de beschrijving van Cake Central. Daarbij snij je de bevroren (gevulde) taart in de kussenvorm en zet je hem ook in betercr