1

Onderwerp: Slagroom/fruit

Beetje vreemd maar ik heb nog nooit een vulling gemaakt van slagroom met fruit.
Wel bavarois maar dat is toch anders.
Nu wil iemand een slagroom met fruitvulling.
Hoe ga ik dat doen?
Moet ik klopvast door de slagroom doen, fruit er door scheppen en klaar is Kees?
Wel een dijkje spuiten natuurlijk maar is het zo simpel?!?!??!?!
Mis ik niet iets? Ik wil natuurlijk geen ingezakte taart :)

2

Re: Slagroom/fruit

Ik heb dit laatst ook moeten maken.
Ik heb mijn slagroom geklopt met slagroomversteviger (geen klopfix want in mijn ervaring blijft dat niet stijf genoeg dus heb de prof. slagroomversteviger) en na het stijf kloppen de vruchtjes erdoor heen.
Idd een dijkje spuiten en dan slagroom me vruchtjes erop en klaar is kees.

Wat je al zegt, zo simpel is het

3

Ik gebruik wel gewoon klopfix of klopvast. Ik maak geen hele dikke vullingen en smeer gewoon op alle lagen slagroom en stop er dan fruit in. Je kan het er waarschijnlijk ook wel doorheen roeren, maar ik denk dat je het fruit zo beter verdeelt.
Je lagen steunen niet alleen op het slagroom, maar ook op het fruit ;)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

martine1976 schreef:

Ik heb dit laatst ook moeten maken.
Ik heb mijn slagroom geklopt met slagroomversteviger (geen klopfix want in mijn ervaring blijft dat niet stijf genoeg dus heb de prof. slagroomversteviger) en na het stijf kloppen de vruchtjes erdoor heen.
Idd een dijkje spuiten en dan slagroom me vruchtjes erop en klaar is kees.

Wat je al zegt, zo simpel is het

Wat voor versteviger is dat?en waar koop je die?
Ik maak het recept van de site (aangevette slagroom) en dat werkt ook perfect.
Alleen slagroom met klopfix is niet goed genoeg om te vullen(vindt ik)

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

5

je kan ook aangevette slagroom gebruiken!

6

Ik maak vaak taarten gevuld met slagroom en verse aardbeien of banaan. En gebruik eigenlijk altijd gewone klopfix. Werkt prima, vind ik. Wel snij ik het kapsel in meerdere lagen en vul die allemaal met slagroom en vruchten dus niet 1 hele dikke laag maar meerdere dunne laagjes, super mmmm.

7 Laatst bewerkt door e.b.m. (03-11-2009 13:40)

Slagroom met klopfix vind ik zelf niet stevig genoeg om als vulling te gebruiken. Ik maak dan altijd gebaksslagroom. Dat is met een au-bain marie verwarmde "vla" van eierdooier, suiker, vanillesuiker en wat melk. Door de gebaksslagroom kan je dan fruit kloppen (zodat het fijn wordt) of roeren (met hele stukjes). Of eerst een laagje fruit en dan de gebaksslagroom erop. Maar altijd,

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

8

ik haal mijn slagroomversteviger bij piece of cake in purmerend. (weet niet of ik hun mag vermelden hiero)

Volgens mij is het ook te krijgen via de webshop trouwens.

Aangevette slagroom hebik nog nooit gemaakt

9

Als je kijkt naar uitzending gemist van een cursus taart versieren bij Teleac daar wordt het uitgelegd. Woehahahahahahahaha

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

10

ik doe ook wel eens een beetje vanille-saroma door de slagroom (ook een zakje klop-fix) wordt het ook heel stevig van en veranderd niet veel aan de smaak...

11

Hier ook altijd aangevette slagroom, lekker stevig.

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!