1

Onderwerp: Crisco gebruiken voor glutenvrije botercreme

Hallo,

De titel zegt het al, mag ik Crisco gebruiken voor glutenvrije botercreme, of kan ik dan toch beter wajang nemen. Het is alleen voor het afsmeren. En ik neem de glutenvrije aardbeienjam van AH. Misschien dat ik daarvan iets door de botercreme doe voor de smaak.

2

Re: Crisco gebruiken voor glutenvrije botercreme

In roomboter zitten toch geen gluten???

3

Ik weet zeker dat er in Wajang geen gluten zitten, die heb ik vaker gebruikt maar roomboter?? volgens mij niet maar die gebruik ik eigenlijk nooit voor botercreme voor kinderen. Mijn ervaring is (is natuurlijk persoonlijk) dat de meeste kinderen die ik het heb laten proeven die met roomboter het minst lekker vonden. Helaas want ik vind dat lekkerder. Ik wilde het alleen nu een keer met crisco maken en kon het duidelijk van het blik afhalen vandaar mijn vraag.

4

Ik weet eigenlijk niet de samenstelling van crisco (gebruik ik nooit). Het ligt er altijd een beetje aan hoe intolerant iemand is. Meestal overleg ik even met de besteller. Mocht dat niet kunnen en op de producten staat niet duidelijk dat het glutenvrij (dus ook vrij is van sporen) gebruik ik het niet. Dus in jouw geval zou ik de wajang gebruiken. Maar ik ben erg voorzichtig. Wat misschien helpt en wat ik altijd doe, ik mail van tevoren de ingredienten die ik wil gaan gebruiken door zodat zij kunnen kijken of alles helemaal oke is. Misschien voor een volgende keer. Succes met maken in ieder geval.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

5 Laatst bewerkt door jolanda71 (03-11-2009 13:41)

Ik gebruik altijd gewoon roomboter voor mijn zoontje. In wajang zit geen melk.

Als je toch crisco wil gebruiken dan kan je hier de ingredienten even neerzetten en kan ik kijken of het veilig is.

Hier vinden de kids de bc erg lekker. En de wajang vind ik zelf heeeel vies.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

6

Ik neem het zekere voor het onzekere en neem roomboter. Ik kan de mensen niet mailen omdat het gaat om 1 kindje die op visite komt.

Bedankt voor jullie reacties,

Groetjes,

Sisca