1

Onderwerp: Hoe maak je je uitstekers e.d. schoon?? (ivm allergie)

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af hoe iedereen dat doet (Jaaaaaaaaaaaaah met water!!!!) maar verder. In de vaatwasser, gewoon met de hand, na afloop nog naspoelen met gekookt water?. Ik vraag dit ivm mensen met een allergie. Al die uitstekers hebben van die hele kleine hoekjes e.d. je moet er niet aandenken dat daar iets blijft plakken.

Groetjes,

Sisca

2

Re: Hoe maak je je uitstekers e.d. schoon?? (ivm allergie)

Ik gooi de plungers en niet metalen uitstekers gewoon in de vaatwasser. Het staat er vaak ook op welke wel en welke niet in de vaatwasser kunnen. De metalen gooi ik in heet water, laat ze even maar niet te lang liggen, en dep ze droog en dan fohn ik de hoekjes en dergelijke goed droog. Mijn kleine non stick rolstok en tools gaan ook gewoon in de vaatwasser.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Haal je de plungers dan ook helemaal uitelkaar. Dat doe ik meestal wel met het afwassen.

4

Ik doe niets in de vaatwasser.
Bij gaan ze in een een heet badje(zonder sop) en leg ze daarna op een schone theedoek te drogen voor een tijdje.

pluk de dag!

5

Plunjeruitstekers demonteer ik altijd voor dat ik ze met de hand minimaal 5 minuten in een heel heet (niet kokend, maar wel zo heet dat ik mijn hand maar een paar tellen in het water kan houden) sopje laat weken, daarna gewoon afwassen. daarna nog met warm water afspoelen en zo goed mogelijk met een schone en gestreken (i.v.m. bacteri

Groetjes v. Annette.

6

Ik was alles met een warm sopje af en laat het eerst uitdruipen op een theedoek. Eigenlijk laat alle marspein/fondant wel vanzelf los van de uitstekers als het even in het warme water staat.

Maar het lijkt me ook wel essentieel om wat voor allergie het gaat?
Ik heb hier een keer iemand gehad waarvan het zoontje coeliakie heeft en die gebruikte niets als het niets als het niet in de afwasmachine afgewassen was! Met een notenallergie lijkt het me ook een beetje eng, omdat dat soms ook best heftig kan zijn...

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

7

Je hebt van die kleine borsteltjes bij kookwinkels daar maak ik de hoekjes mee schoon. Mijn man heeft een pinda- noten allergie dus de uitstekers moeten ook goed schoongemaakt worden!

-  My therapist told me the way to achieve true inner peace is to finish what I start. So far today, I have finished 2 bags of M&M's and a chocolate cake. I feel better already -

8

Ja en je hebt van die fijne miniborsteltjes voor het schoonmaken van spuitmondjes.

Groetjes,
Annette

Groetjes v. Annette.

9

mijn vriend brouwt zelf bier hij heeft chemie pro. een voedingsmiddel veilig schoonmaak middel. Je kunt het bij brouwland kopen. Ik gebruik het alleen bij allergieen etc. als ik weet dat het heel schoon moet woprden. maar ook bijv. om potten schoon te maken voor jam enz. Ik was mijn materialen wel altijd gewoon af, dan in de chemipro.

10

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik ga verschillende dingen uitproberen.

Groetjes,

Sisca

11

trouwens... ik vind dit topic toch echt beter passen in TD algemeen, ga je dus even verplaatsen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs