1

Onderwerp: help cc-mix is op...SPOED!!!

en ik kom net 2 cc te kort voor een bestelling voor morgenavond... niks voor mij, want ik werk altijd ruim... maar nu dus iets te ruim gedacht :S

Nu heb ik het recept voor beslag voor cc wel gevonden, maar ik heb alleen gewone bloem in huis, en geen bakmeel of bakpoeder...  Nu meen ik me te herinneren dat maizena hetzelfde effect kan hebben...

Nu is mijn vraag, is dat zo, en zo ja, hoeveel zou ik dan op 125 gram bloem moeten gebruiken??????

2

Re: help cc-mix is op...SPOED!!!

Je zou even kunnen kijken naar een recept voor biscuit, daar wordt maizena in combinatie met bloem gebruikt. Misschien dat je daaruit kan achterhalen wat er in moet.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Denk even mee..

geen idee wat bakpoeder kan vervangen maar misschien gewoon cakebeslag?

Groetjes Jesni.

4

jah, maar gewoon cakebeslag maak je ook met zelfrijzend bakmeel... :S en dat is nou precies wat ik niet heb....

5

Nee ik bedoel gewone cake.
Heb voor de zekerheid in het kookboek gekeken (van die boter met de blauwe strik).
Recept voor fijne cake.
200 gr zachte bb boter.
200 gr bloem
200 gr witte basterdsuiker
4 eieren
zout.

Is natuurlijk wel voor een hele cake. Maar moet dacht ik ook wel kunnen voor cc. Toch??

Succes in elk geval.
Groetjes Jesni.

6

lijkt me wel........
ik ga het gewoon proberen... met een zakje vanillesuiker en de melk erbij van het recept hier op de site...
het komt verder aardig overeen, alleen voor het recept hier staat er zelfrijzend bakmeel ipv bloem...

Ik ga het er gewoon op wagen, anders morgen nog rap genoeg zelfrijzend meel gekocht toch
cc zijn zo gebakken...

7

en is het gelukt?????

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

8

je kan ook cc kopen......
ik heb wel meegemaakt dat ze het verschil niet proeven en het zijn ermaar twee toch?

9

nouja, ik heb dus gisteren die cakemix gemaakt en het zijn echt halve geworden, de smaak is prima, maar de onderste cm van het cupje is dus leeg...

dus toch maar gauw bakmeel gehaald en zo effe opnieuw bakken...

Ik had al erg zuinig gewerkt en heb nu 9 zeer kleine  cc... daar kan ik ook nie mee voor de dag komen.....

Ach... dit is tot nu toe een van de weinige dingen die mislukt zijn in het afgelopen jaar, dus het kan he :P

10

koekje schreef:

je kan ook cc kopen......
ik heb wel meegemaakt dat ze het verschil niet proeven en het zijn ermaar twee toch?

Als het een opdracht is, vind ik niet dat je dat zomaar kan doen. :S
Ze verwachten zelfgemaakte van je, dan krijgen ze ook zelfgemaakte.

11

ja ik dus ook niet....... maar met het bakmeel was het ook niet erg een succes.. ik lijk aleen cc te kunnen bakken met de mix... dus ik ga het ook niet meer proberen:S Alleen nog mix hier voor mij

12

Zelfgemaakte van de bakker zijn ook zelfgemaakte toch? Alleen niet door jou maar door iemand anders :D

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

13

Almie schreef:

Zelfgemaakte van de bakker zijn ook zelfgemaakte toch? Alleen niet door jou maar door iemand anders :D

In dat geval kunnen ze de rest ook wel bij de bakker halen :)

14

volledig mee eens... als ze die wilden(die vind ik du slang zo lekker niet als mijn eigen cc van de mix) dan zouden ze dat wel doen, lijkt me zo. Nee van mij krijgen de mensen altijd vers gemaakt gebak!