1

Onderwerp: Welke bakpannen

Dames,

Ik wil nieuwe bakpannen gaan kopen, ik gebruik nu bakblikken (goedkope van de blokker) maar ben het zat om elke keer te verhogen met bakpapier.
Nu zie ik dat er verschillende te koop zijn in de webshop. De 7,5 en de 10 cm hoog.
Wat zouden jullie kopen? ik neig naar de 10 cm, lekker nooit meer klooien met verhogen.

Wie kan mij hierin adviseren?
Alvast bedankt.

2

Re: Welke bakpannen

10 cm is heerlijk! Jammer genoeg heb ik er daar niet genoeg van maar misschien dat ik in B mn slag kan slaan.
Ik zou zeker niet voor minder dan 7 1/2 cm gaan.

Ik heb pannen van 7,5 cm en vind dat, na vullen en afwerken een mooie hoogte.
Soms vind ik taarten ook wel es te hoog worden en dan is het een beetje uit verhouding. Ook moet je de taart nog goed in stukjes kunnen snijden. Maar het is toch altijd weer persoonlijke voorkeur.

If live gives you lemons, make lemonade!

4

Ik zou zeker voor 10 gaan. Geeft je gelijk wat meer mogelijkheden voor de toekomst, als je bijvoorbeeld eens een hogere taart wilt maken.

5

Ja ik heb ze besteld, de 10 cm hoog. Joepie ik ben zo beniewd.
Wat gebruiken jullie om in te vetten. Bij mijn bakblikken kwam het met boter er zelfs niet uit, vandaar het bakpapier ook.

6

Ik gebruikt margarine of bakspray en daar plak ik dan toch wat bakpapier in. Maar bij "gewone" appeltaart of cake heb ik nog nooit bakpapier nodig gehad.

7

hmmm ik  ben ook bang als ik zulk soort bakpannen koop dat ze dan blijven kleven, heb ik met vaste cakevormen namelijk ook altijd.
Misschien wil ik ze te snel lossen?Hoeveel min laten jullie het staan en doen jullie eerst boteren en dan nog meel?

8

Bakspray werkt heel goed. Als je wel boter gebruikt moet je er ook bloem instrooien.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

9

ik heb ook van die pannen en ze zijn echt perfect....De pancoating van Sonneveld (bij Sligro gekocht) gebruik ik dan en is echt helemaal geweldig!!!!!
en daar kun je laaaaaaang mee doen!!!

Men heeft vaak genoeg oog om werk te kraken, maar zelden hand genoeg om beter werk te maken.