1

Onderwerp: Heeft iemand de ultieme tip??Appeltaart

Hoiiii!

Appeltaart die zo klef is vink zoooooo vies heeft iemand de tip om zoveel mogelijk het vocht van de appels op te nemen.. iets van bindmiddel... Koud bindmiddel is dat te gebruiken???

Alvast bedankt!!

Gr. Andrea

Men heeft vaak genoeg oog om werk te kraken, maar zelden hand genoeg om beter werk te maken.

2

Re: Heeft iemand de ultieme tip??Appeltaart

Ik las (volgens mij hier op 't forum) de tip om wat custardpoeder op het deeg/onder de vulling te strooien, zodat het vocht van de appels hierin trekt. Geeft meteen een lekker smaakje...

Hoera! Het is vandaag!

3

Lijk mij idd ook erg lekker !!

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

4 Laatst bewerkt door Poptie (30-10-2009 09:14)

Ik strooi altijd wat paneermeel over de deegbodem voordat ik de appels erop schep. En ik doe ook soms een flinke lepel custardpoeder door het mengsel scheppen. Je proeft beide niet meer terug maar het resultaat is perfect; een heerlijk droge bodem!

5

ik strooi wat paneermeel op het deeg voor ik de vulling in de vorm doe.
Een vriendin van mij gebruikt custardpoeder.
Als je een dichte appeltaart wilt zorg dan wel voor stoomgaatjes in de deksel door met een vork een aantal gaatjes te prikken.
Ook helpt het wel om pas op het laatste moment de suiker door de vulling te mengen.
Het bakblik altijd op een rooster zetten tijdens het bakken zodat de hete lucht ook goed bij de bodem kan.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

6

Een laagje amandelspijs op de bodem helpt daar ook tegen, maar daar moet je wel van houden. Ik meng zelf ook custardpoeder door het appelmengsel..gaat prima en is lekker!

7

Paneermeel (of een paar verkruimelde beschuiten, komt op hetzelfde neer). Gebruik ik altijd, en heb nooit problemen met nat deeg. En ik gebruik rozijnen die ik niet wel. Daar trekt dan ook wat vocht in.

8

Ik gebruik altijd koekkruimels op de bodem, erg lekker als je een dikker laagje doet ;)
En ja in rozijnen trekt ook het vocht denk ik, maar heb eerlijk gezegd nog nooit een nat deeg gehad met appeltaart. Bak je de taart wel lang genoeg? Er staan trouwens allemaal tips van Jozien bij Ingezonden Recepten over appeltaart :-)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

9

Een laagje cruesli kan ook!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

10

Lara M. schreef:

Ik gebruik altijd koekkruimels op de bodem, erg lekker als je een dikker laagje doet ;)
En ja in rozijnen trekt ook het vocht denk ik, maar heb eerlijk gezegd nog nooit een nat deeg gehad met appeltaart. Bak je de taart wel lang genoeg? Er staan trouwens allemaal tips van Jozien bij Ingezonden Recepten over appeltaart :-)

O, die koekkruimels doet mij denken aan mijn oma, die deed dat ook altijd en had de heerlijkste appeltaarten!! :Y

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties