1

Onderwerp: welk boek zal ik kopen?

Ik wil graag een boek kopen over taart-decoratie maar ik kan niet kiezen... kom vaak de namen van Peggy Porschen, Lindy Smith, Maisie Parish en Debbie Brown tegen, heb ook al even op hun sites gekeken, maar ik ben er nog niet uit. Vaak hebben ze meerdere boeken geschreven en zijn het ook echt project-stukken die ze beschrijven.

Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen!
Welke boeken heb jij en wat is je favoriete boek? Waarom? Ik weet dat ik toch zelf moet kiezen, maar misschien viel een boek juist heel erg tegen toen je het eenmaal had, of heb je er superveel aan gehad.

Dusss, dames, duik in je boekenkast en vertel me

Ik voel me een beetje kiezel...

2

Re: welk boek zal ik kopen?

Volgens mij is hier al een topic over..van nog niet zo heel lang geleden..

Ik zelf heb het boek van de Koekjesfee, echt een aanrader. Verder heb ik ook wel wat Engelse boeken, mijn voorkeur gaat dan uit naar Debbie Brown en Peggy Porschen. Maar ik denk dat dit gewoon heel persoonlijk is.

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

3

ik ben zelf veeel meer een fan van Peggy, dat is gewoon heel erg mijn smaak
omdat ik niet zo'n boetseerder ben, ligt mijn boek van debbie brown er nog haast onaangeroerd bij...

4 Laatst bewerkt door mascha (02-11-2009 18:55)

Als eerste boek werd heel vaak 'hoe versier ik een lekker koekje' van Peggy Porschen gebruikt.
Inmiddels niet meer te koop in het NL's, maar wel als 'pretty party cakes' in het engels. Het is nog steeds

Mijn website: Presentaart

5

Wat trouwens ook een erg leuk boek is, en denk ik ook zeer geschikt voor beginnende baksters/ beginnende taartboekverzamelaars ;) is confetti cakes. Erg leuke taarten, leuk geschreven (engels), en ook heel veel technieken die ze vanaf het begin uitlegt (die ik dus inmiddels wel oversla, maar zit wel een groot gedeelte uitleg in!).

Mijn website: Presentaart

6

En ik ga het nog even aanvullen met het boek van Planet Cake ;) : gaat van ronde, naar vierkante naar 2d en 3d taarten, wordt goed uitgelegd en zijn ook erg leuke taarten, ook om te oefenen!
ENNNNN, het is ook in het Nederlands, tenminste dat heb ik begrepen ;) bij de shop te koop: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=3739

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

7

Ik heb zelf van de week Cake Chic van Peggy Porschen gekocht ([TIP] via amazon.co.uk, een stuk goedkoper dan in de nederlandse boekhandel). Vind het echt een gew

8

Dankjulliewel voor de antwoorden! :) Maar nu weet ik het nog niet, nog steeds zoveel keuzes! :lol: Denk dat ik sinterklaas maar ga influisteren dat ik nog een hele plank vrij heb in mijn boekenkast...
Jammer dat je dit soort boeken niet even kan inzien in de gemiddelde boekhandel voor je gaat kiezen.

Ik voel me een beetje kiezel...