1

Onderwerp: help kind lust echt geen botercreme

me dochter wordt 6november 14 jaar. nu wil ik van die leuke torentjes spuiten op een cupcake.
met creme of iets. maar ik heb nu verschillende botercreme gemaakt. maar ze lust het echt niet. weet iemand iets anders dan botercreme waar je leuke en stevige torentjes mee kan spuiten en desnoods een taart bekleden

2

Re: help kind lust echt geen botercreme

neem dan merengue! of een toef slagroom.

Let them eat cake
http://annettes.tk/

3

Ik heb mijn torentjes wel eens van zwitserse room met klopfix (door de slagroom)erin gemaakt.
Was echt zalig. Sprinkels erop en het is een heel feestelijk gezicht.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

roomkaas!

5

bedankt dit is alvast iets. hoop niet dat het instort want slagroom heb ik ook geprobeerd maar dit werd melk na een tijdje. en iets met kaas is ook niets. zo vervelend.

6

banketbakkersroom misschien?

Groetjes, Suzanne
"I'm not an addict, maybe that's a lie..."

7

hemelse modder?

Let them eat cake
http://annettes.tk/

Als je schuim neemt;
1 deel suiker en 1 deel eiwit dit opkloppen daarna 1,5 delen suiker doorspatelen. Rozet van spuiten  op de CC daarna bestrooien met grove suiker en dan even in een oven van 230 gr de schuim schroeien. Als je het doet eerst 1 proberen of de temp. van je oven goed is. Niet onder de grill want dat is te heet hiervoor.

Als je zondigt zondig dan lekker

9

Opgeklopte ganache! :9

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

10

zou je het recpt van zwitserseroom met klopfix een beetje willen omschrijven of je eerst de klopfix moet maken en de zwitserseroom apart en daarna bij elkaar. of slagroom met klopfix opkloppen enz.

11

bonbonblokcreme!!!  :9
250ml slagroom verwarmen dan hele verpakking/reep BBBlok erin smelten.
In koelkast een nachtje afkoelen desnoods nog klopfix toevoegen en dan opkloppen.
ereug lekker, hier favoriet, wij vinden botercrem ook niet lekker.

12

schep nutella o.i.d. door de bc!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

13

stacy95 schreef:

zou je het recpt van zwitserseroom met klopfix een beetje willen omschrijven of je eerst de klopfix moet maken en de zwitserseroom apart en daarna bij elkaar. of slagroom met klopfix opkloppen enz.

Ik  gebruik het recept van hier. Die bij recepten en dan vullen staat. Ik klop alleen klopfix door de slagroom, zodat deze alvast stijf blijft en niet terug gaat lopen. Dan gooi ik de banketbakkersroom (gewoon ut een pakje gemaakt) erdoor heen.
Het is wel een vulling/toef die je in de koelkast moet bewaren. Maar hier hadden de kids op school nog nooit zo'n lekkere toef gehad.

Groetjes, Ilonka

14

nog een laatste vraagje hoop niet dat het erg vervelend is maar kan ik met die zwitserse room ook een taart bekleden aan buitenkant en daar marsepein overdoen. net als botercreme eigenlijk

15

stacy95 schreef:

nog een laatste vraagje hoop niet dat het erg vervelend is maar kan ik met die zwitserse room ook een taart bekleden aan buitenkant en daar marsepein overdoen. net als botercreme eigenlijk

Nee, hier zit veel vocht en en dan gaat je marsepein smelten. Maar je kan je taart ook met vewarmde en gezeefde abrikozenjam in smeren. Dat zorgt er ook voor dat je marsepein blijft plakken. Ik deed dit tot voor kort eigenlijk altijd.
Zorg er dan wel voor dat je vullingen ongeveer 1

Groetjes, Ilonka

16

Zelfgemaakt chocolademousse? Kan je ook in het wit maken. Verrekte lekker ook. ;)

17

nou we zijn eruit mevrouw wil een rose taart met playboy erop. denk dat ik als vulling die zwitserseroom met mandarijntjes doe. en zachte royal icing de taart besmeer en hier de marsepein overdoe. hoop dat marsepein niet smelt. bedankt voor de goeie ideetjes. en iemand ervaring ermee laat me dat nog even weten of dat kan marsepein met royal icing.

18 Laatst bewerkt door Alexia (03-11-2009 09:20)

royal icing zit ook water in. Of bedoel je die zacte van de webshop? Het moet wel kunnen denk ik omdat normale royal icing uithard maar het lijkt mij niet lekker.

kan je dan niet beter afsmeren met gezeefde abrikozenjam o.i.d.?

en trouwens, het afsmeren doe je zo'n enorm dun laagje botercreme, lust ze dat ook niet? Ik proef dat niet eens.

19

playboy voor een meisje dat 14 wordt? :think:
of ben ik hopeloos ouderwets met mijn 29 jaar :lol:

maar gewone botercreme vind ik ook echt niet lekker. wel lekker wordt het met een smaakje erdoor. bijvoorbeeld chocola, mango, of een andere fruitsmaak van patidess.
of een pakje saromapoeder erdoor heen gooien.

20

we weten het nu het wordt zwitserseroom met klopfix en mandarijntjes. en het wordt iets met het logo van een playboy konijntje. geen andere dingen hoor. nee dat kan zelfs bij mij niet door de beugel.