1

Onderwerp: Botercrememix & marsepein

Ik las ergens in een topic dat je je taart niet met botercrememix moet afsmeren met fondant. Ik had gereageerd omdat ik altijd mijn taarten afsmeer met botercrememix maar ik gebruik altijd marsepein en vroeg me af of dat uitmaakt. Maar ik kan het het topic nergens meer vinden... Dus mijn vraag, als je marsepein gebruikt kan je dan ook niet afsmeren met de botercrememix??

Ik ben in vorm! Rond is toch ook een vorm??

2

Re: Botercrememix & marsepein

Ik doe het zelf altijd wel, maar ik maak mijn botercrememix met veel minder water! want dat is je grootste gevaar. Mijn vorige taart afgesmeerd met boter en suiker en ik moet eerlijk bekennen dat dit wel veel mooier/beter gaat.
Maar het kan wel, maar je loopt een risico!

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

3

Ik smeer wel gewoon af met de mix. Gebruik dan wel veeel minder water(ongeveer de helft) en in verhouding meer boter en poedersuiker.

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

4

Ik smeer alleen af met 1:1 botercreme-suikerbakkerspoeder of poedersuiker.
1 keer gedaan met de mix en de marsepein ging zakken, dus ik neem geen risico meer.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

5

Smeer af met mix, zowel voor fondant en marsepein en tot nu toe geen problemen. Wel zorg ik ervoor dat de creme echt heel glanzend is, zodat het water echt helemaal opgenomen is.

Gisteren mix uit de vriezer gehaald en toen ik deze te snel wilde verwerken zag ik ook dat ie een beetje nattig was, goed doorgeklopt en toen geen problemen meer!

6

smeer ook altijd af met de mix en ik moet zeggen dat ik altijd iets meer boter gebruik om hem wat steviger te krijgen en ik heb ook nooit problemen!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

7

Ook ik smeer af met de mix (iets minder water), nooit problemen gehad.

Groet, Jolanda

8

Ik gebruik alrijd de mix, en ook altijd de voorgeschreven hoeveelheid water; nooit een probleem gehad...

9

Altijd mix en ook hier nog nooit problemen.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

10

ik doe van alles en heb geen zakproblemen

lekker duurt het langst!

11

Bij mij wisselt het nogal, waarmee ik afsmeer. Ligt eraan of ik de botercreme mix ook als vulling gebruik, dan smeer ik gewoon af met de botercreme mix. Dit kan makkelijk hoor, alleen even wat minder water gebruiken dan in het recept staat, ongeveer de helft.

Maar.. zelf blijf ik het resultaart met 1:1 botercreme veel mooier vinden!

Groetjes Laura!