1

Onderwerp: Bananenvulling

Heeft iemand de bananenvulling al eens gebruikt voor een taart?
Onze dochter is volgende week jarig en zij wil graag een slagroomtaart met bananenvulling. Nu staat er een recept tussen met bananenvulling.
Is de hoeveelheid niet erg veel voor een taart van ongeveer 25 cm doorsnee?
Graag jullie hulp.

2 Laatst bewerkt door Vlinder1984 (29-10-2009 14:09)

Re: Bananenvulling

Ik heb hem weleens gebruikt, en sinds juli staat er nog een restje in vriezer bedenk me nu net dat ik dat maar eens moet weggooien :) Hij was wel errug lekker.

Groetjes, Suzanne
"I'm not an addict, maybe that's a lie..."

3

Vlinder1984 schreef:

Ik heb hem weleens gebruikt, en sinds julie staat er nog een restje in vriezer bedenk me nu net dat ik dat maar eens moet weggooien :)

:lol:

Ik heb hem nog niet  gebruikt, van't weekend zal dat de eerste keer zijn.

Maak gewoon lekker genoeg, al wat over is smul je zo toch op :Y
En als je denkt dat het heel v

4

ik heb hem vandaag gebruikt om cc mee te vullen waren ook erg lekker!!!!

Taartse !!!!!
Groetjes Marijke

5

Ik heb de bananenvulling al meerdere keren gebruikt en is inderdaad erg lekker. De hoeveelheid is meer dan genoeg voor een taart van 25cm, lekker dik erop smeren dus! MMmm!!

Groetjes Barbara

6

Ik heb hem ook gebruikt en was erg lekker, hoorde er laatst mijn schoonzus nog over, terwijl ik het zelf al vergeten was. Maar wat betreft de hoeveelheid, dat vind ik
van heel veel recepten hier, meestal kun je er of 2 lagen mee besmeren of ik hou de helft over. Maar dat vriezen we dan in, voor als er is snel een taartje gemaakt moet worden ;)

www.zoetmetelma.shop voor taart- decoratieartikelen, workshops, kinderfeestjes en taart op maat. Maar ook losse thee, koffiebonen, bonbons en chocolade.

7

Ok. invriezen kan dus, maar word het daar niet bitter van?

8

Ik heb hem laatst ook gebruikt, omdat ik een klein taartje had gemaakt
had ik dus veel te veel. dus wat over is gebleven hebben we heerlijk als dessert gegeten versiert met echte banaan jammie

**Miranda**
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery

9

Mag ik vragen of die vulling ook bruin word. Of is het door het citroensap dat het wel goed blijft.
Zou ik het bv zondags kunnen maken en maandag verwerken en dinsdags eten of is dat te lang?zit te denken dan zakt de slagroom misschien ook in.Of dan toch maandags maken en verwerken en dinsdags eten.....
Gr Gippy

10

Ik heb hem dit weekend gemaakt, met gelatine poeder, hij wordt inderdaad licht bruin of oudroze, maar is erg lekker!

11

Hij ziet er niet uit, maar is super lekker.
Heb hem van het weekend ook gebruikt.

12

ElmaG schreef:

Ik heb hem ook gebruikt en was erg lekker, hoorde er laatst mijn schoonzus nog over, terwijl ik het zelf al vergeten was. Maar wat betreft de hoeveelheid, dat vind ik
van heel veel recepten hier, meestal kun je er of 2 lagen mee besmeren of ik hou de helft over. Maar dat vriezen we dan in, voor als er is snel een taartje gemaakt moet worden ;)

Dus de vulling alleen invriezen (zonder in een taart te verwerken) lukt perfect? Kan je hem dan nadien nog voldoende smeren? Vorige week heb ik immers de champagnecr

Vorige week heeft onze dochter soesjes gevuld met de bananenmousse..heerlijk!!!