1

Onderwerp: Wat moet ik doen? Taart in koelkast of in schuurtje?

Hallo allemaal,

Ik ben bezig een taart te vullen en decoreren (marsepein).

Vulling is botercreme mix (ik heb er ook banketbakkersroom met water doorheen zitten) met bastogne en een laagje kersenjam.

Moet ik deze taart in de koelkast zetten of kan ik m ook in de schuur zetten? (max 12 graden).
We moeten er morgen 2 uur mee rijden en ben bang dat als ik m in de koelkast zet de marsepein erg gaat smelten.

2

Re: Wat moet ik doen? Taart in koelkast of in schuurtje?

Weet niet of je er nog iets aan hebt maar  ik zou hem in het schuurtje zetten...

Groetjes van Miranda
Voor meer taartjes: www.miertjestaartjes.mijnalbum.nl

3

ik heb er zeker nog iets aan!
Ik heb hem nu ook idd in het schuurtje staan, ben blij dat jij er hetzelfde over denkt :D!
dankje!

ehm... banketbakkersroom moet in de koelkast... ook al is het met water aangemaakt.... het moet in de koelkast

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

te laat..ik heb m in het schuurtje laten staan, het was daar vannacht ongeveer 10 graden. Dus  dat scheelt maar 4 met de koelkast. Ik lees trouwens heel veel hier op de site dat bbr buiten de koelkast staat?

ja klopt, waarom dat er staat weet ik ook niet. Kan wel overleggen of ik het weg mag halen.
Er zit melkpoeder in die zakjes bbr-poeder en met water wordt dat toch een soort melk. Ik begon nav datzelfde topic als jij hebt gelezen ooit een mailtje gestuurd nar dr. oetker. Ga even kijken of ik hem nog kan vinden

groetjes Tirza     

gevonden:

Geachte mevrouw ,

Hartelijk dank voor uw bericht over Dr. Oetker Mix voor Banketbakkersroom.

U vroeg ons of u gebak wat u vult met de room in de koelkast bewaard moet worden. Wij adviseren u gebak met een vulling altijd in de koelkast te bewaren.

Wij vertrouwen erop uw vraag hiermee voldoende beantwoord te hebben en wensen u veel bakplezier.

Met vriendelijke groet,

Dr. Oetker Consumentenservice

Cindy van Dijk

www.oetker.nl

ze zegt het wel erg kort en bondig, maar het komt er dus op neer dat het gewoon in de koelkast moet, mensen kunnen er echt ziek van worden.

groetjes Tirza     

8

Ok