1

Onderwerp: Waar zet je de taart op?

Hey!

Misschien een heel makkelijk antwoord maar ik breek er m'n hoofd over!
Iedereen heeft van die mooie (met pakpapier) bekleedde (meestal vierkante) onderzetters onder hun taarten staan.
Waar maken jullie dat van? In mijn ervaring krijg je die nml. niet altijd terug. Lijkt me een beetje kostbaar om hier je eigen servies in te 'verstoppen'.
Of zijn jullie gewoon heel consequent in het terugvragen van de onderzetters?
Lijkt me ook weer onhandig als je een taart op bestelling moet leveren, je zet het daar af en je gaat weer. Wanneer krijg je het dan weer terug???

Alvast bedankt!

Groetjes Natascha

2

Re: Waar zet je de taart op?

De meeste gebruiken plankjes die je op maat kan laten zagen bij de bouwmarkt.
Bij bekende vraag ik de plankjes gewoon weer retour.

3

Allereerst ben ik inderdaad consequent met terugvragen, maar laat gewoon bij de praxis vierkante onderzetters zagen van .... geen idee hoe het hout heet. Kosten zijn voor een grote plaat ongeveer 5 euro en afhankelijk van de grote kun je er een stuk of 10 plaatjes uithalen. Dan bekleden met inpakpapier en doorzichtig inpakplastic er overheen.

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

4

Ik haal een grote doos bij de supermarkt en knip daar vierkant/rondjes van.

5

miekido schreef:

Ik haal een grote doos bij de supermarkt en knip daar vierkant/rondjes van.

Zo ben ik ook begonnen, maar als je wat vaker maakt, kost dat knippen van een kartonnen doos me teveel tijd, en is een plankje veel steviger.
Vooral ook in de vriezer.
En daarbij vind ik het ook professioneler eruit zien als je een stevig plankje geeft, in plaats van karton.

6

Ik laat mijn paps passende plankjes zagen (erg makkelijk) en idd mooi inpakpapier, en daarna huishoudfolie erover!!
en bij bekende lekker terug vragen.want hun hebben er toch niets aan!

7

toevallig heb ik net bij de hornbach 2 hardboard planken van 122cmx61cm in vierkanten van 30 cm laten zagen. Ik heb nu 16 vierkante onderborden en het koste maar 2,30.

groetjes Bibia

8

Ik gebruik ook de mdf platen die ik laat zagen.
Kost geloof ik 2 duppies per plankje, dus dat vraag ik niet terug (net als de taartdoos), behalve bij vrienden/bekenden die niet betalen voor de taart.

Ook als vrienden een taart bestellen en ervoor betalen vraag ik het niet terug, vind dat dat bij de bestelling hoort...

Mijn website: Presentaart

9

Thanks allemaal! Ik ga morgen meteen even naar de bouwmarkt! De prijzen vallen me idd erg mee, had het allemaal veel duurder verwacht...

10

Bibia schreef:

toevallig heb ik net bij de hornbach 2 hardboard planken van 122cmx61cm in vierkanten van 30 cm laten zagen. Ik heb nu 16 vierkante onderborden en het koste maar 2,30.

hallo,

Ik neem aan dat het 2,30 per stuk kost toch??

Groetjes Serife..

11 Laatst bewerkt door verliefdmeiske (01-11-2009 12:07)

ik gebruik gipsplaten die ik zelf op maat snijd, zijn meestal goedkoper dan plankjes (maar kost wel wat meer tijd voor het snijden)