Onderwerp: hoe lang maximaal in vriezer en koelkast te bewaren??

Hier nog een vraagje over de vriezer/koelkast. Hoe lang bewaren jullie een taart in de koelkast of vriezer? Ik mik de boel altijd redelijk snel weg wat niet op is maar misschien ben ik wel wat te voorzichtig?
Ik doe koelkast 3 dagen en vriezen nog geen ervaring want heb alleen nog maar uitgeprobeerd of het kon dus dat was maar een dag ;-).
Hartelijke groet, karin

2

Re: hoe lang maximaal in vriezer en koelkast te bewaren??

Ik bewaar in de koelkast zelfs maar twee dagen, maar ik ben volgens de meeste mensen om me heen te pietleutig in dat soort dingen ;) Vriezer mag volgens mij een maand, maar als je de zoekfunctie gebruikt, vind je vast je antwoorden op je vragen ;)

Veel liefs Rafaëla

Alvast bedankt voor je reactie! Super! Ik hoop dat er nog meer antwoorden?!

Ik had al heel wat afgelezen hier op  het forum (ben al lichtelijk verslaafd zeg maar)maar ook met de zoekfunctie had ik deze vraag nog niet beantwoord gezien. Vandaar toch maar een poging hier.

hartelijke groet, karin

4

Even een vraagje......
Wat wil je graag bewaren??.....bepaalde vullingen kunnen namelijk langer bewaard worden dan andere.

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

Ik zou het liefst afgesmeerde taarten (heet dat zo?) bijvoorbeeld aardbeienmoes en banketbakkersroom en botercreme in vriezen zodardat klaar ligt als ik een taart opdracht krijg. Maar misschien ook wel compleet gedecoreerde taarten zodat je vooruit kan werken als dat zo eens uikomt. Vooral omdat ik niet weet hoe lang zo'n taart houdbaar is in dekoelkast leek me invriezen  een alternatief.
Wat zijn jouw ervaringen? Ik ben nog niet zo lang bezig maar een tearoom hier vraagt mij voor heb af en toe te bakken en zodoende kom ik op dit soort vragen.
Erg spannend allemaal!
groetjes, karin

iemand nog een reactie?????????????????
please!!!!
groetjes karin

7

Je kan best je taartje in de vriezer doen. Zelf zou ik het ook niet langer dan een maandje doen, maar ik denk dat het wel moet kunnen. Ik doe ook veel in de vriezer en heb nooit klachten gehad, wel vind ik dat je moet zeggen dat de taart ingevroren is geweest, zo weten mensen dat ze hem niet nog eens moeten invriezen.

Ik hoop dat langer kan, mijn bruidstaartje, bovenste, staat ook in de vriezer en die hoor je een jaar later pas te eten, dus tsja...

Groetjes, Suzanne
"I'm not an addict, maybe that's a lie..."

Bedankt voor je reactie!
Leuk dat je dat zegt van die bruidstaart. Ik had toendertijd, heeeeeeeeeeeeeeeel lang geleden, ook een klein bruidstaartje die over was in de vriezer gedaan en die een half jaar later ontdooit en opgegeten en die was prima. Stom he? Omdat die van een banketbakker was vertrouw je er meer op en die van mezelf niet. In wezen zit er niet veel verschil in de ingredienten.
groetjes karin

9

Mijn bruidstaart komt ook van een van de dames hier, maar ik heb er alle vertrouwen in :)

Groetjes, Suzanne
"I'm not an addict, maybe that's a lie..."

10

Rafaela schreef:

Ik bewaar in de koelkast zelfs maar twee dagen, maar ik ben volgens de meeste mensen om me heen te pietleutig in dat soort dingen ;) Vriezer mag volgens mij een maand, maar als je de zoekfunctie gebruikt, vind je vast je antwoorden op je vragen ;)

Ik wil morgen een taart maken, ik smeer af met slagroom (de meeste hier raden het af, maar ik vind het lekkerder en de persoon die hem besteld heeft wil geen botercreme) anyway hij is voor zondag. Nou twijfel ik wel of niet in de koelkast?
Vorige week ook 1 gemaakt op vrijdag en die was voor maandag en was erg lekker, veel complimenten. Misschien iemand die iets afweet van de warenwet in deze?