Onderwerp: welke stand koelkast?

Ik bewaar mijn taarten nu in een koelkast die ik op de hoogste stand heb staan oftewel nog net aan oftewel zo warm" mogelijk. Uh,snappie nog?
Dit om smelten van fondant en marsepijn te voorkomen.  Maar ik lees hier overal hup in de koelkast. hebben jullie dan geen last van smeltende taarten?
Beetje warrig wellicht maar ben echt nieuwsgierig naar jullie reactie's en vooral hoe het komt dat het bij jullie dan niet smelt.
hartelijke groet, karin Koot

Re: welke stand koelkast?

ik zet al mijn taarten in de koelkast en heb nog nooit last gehad een smeltende taart, idd op de laagste/warmste stand.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ik heb 2 koelkasten (1 voor de taarten) en zet die ene altijd gewoon op de laagste stand (stand 1 of 2) nog nooit last gehad van smeltende taarten.

"Count your rainbows....not your thunderstorms...."

Oh, super bedankt!
Had voordat ik deze koelkast had een keer een taart in de kelder gezet en toen lag er een plasje water omheen.  Ook denk ik doordat ik het niet afgesmeerd had met botercreme maar dan nog geenl euke ontdekking haha!
Hartelijke groet, karin

5

Hallo allemaal,

ik heb daar ook zo'n last van. Had mijn taart mooi strak afgesmeerd met botercreme en had er letters en bloemetjes van marsepijn op gedAAn. Snap echt niet waarom het ging smelten. Heb zelfs de letters overnieuw gedaan:S

Groetjes Serife..

Gelukkig, ik ben niet de enige!
Sinds ik mijn taarten in de "warme"koelkast doe heb ik er geen last meer van gehad. Maar snap nog steeds niet echt hoe dat toen kon gebeuren. Waar bewaar jij je taarten in?
hsrtelijke groet, karin