1

Onderwerp: Beslag te dun?

Vandaag voor het eerst zelf geprobeerd een kapsel te bakken maar deze wordt helemaal niet hoog.

Ik heb de biscuitmix uit de webshop en het recept dat hierop staat gebruikt (330 gram mix, 5 eieren, 33 ml water).
Ik heb geen professionele mixer dus een keukenmachine gebruikt.
Het beslag 8 minuten op hoogste stand en 2 minuten op lagere stand laten mixen.

Ik las ergens dat je dan pieken moet kunnen maken van het beslag, maar mijn beslag is dik vloeibaar en pieken trekken is dus niet mogelijk.

Geen idee wat ik fout doe??
Ik hoor graag jullie tips.

groetjes,
Linda

Re: Beslag te dun?

heeft je keukenmachine gardes??  je kunt gewoon de huis,tuin en keuken mixer gebruikt hoor, doe ik ook.

maar goed, de mixer oid moet gardes hebben anders kun je er geen lucht in mixen, ben benieuwd of het daar aan ligt

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ik gebruik bij gebrek aan iets anders ook gewoon de staafmixer hoor... En het werkt prima. Inderdaad wel een grote kom gebruiken om de lucht in te "kloppen" en als je bak te klein is stroomt ie over bij wijze van spreken.
Gewoon nog een keer proberen hoor.

Groetjes Marieke
"Als je het niet vriendelijk kunt zeggen, zeg dan maar niets."

4

Het is uiteindelijk gelukt hoor!
Inderdaad de handmixer genomen en dat ging prima.

Nu alleen nog oefenen om wat hogere kapsels te krijgen. Hij was nu vrij plat en hij kan wel in 3en gesneden worden maar iets hoger vind ik mooier.

Bedankt voor jullie antwoorden!

5

Dat pieken trekken, heb je dat niet gelezen bij een recept voor icing?

mwah die pieken kloppen wel, ik kan ook pieken trekken van mn beslag, maar idd bij icing hoort dat ook te kunnen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs