1

Onderwerp: beginnende taartenbakster met veel vragen

Al een aantal maanden kijk ik zo nu en dan eens op deze mooie site. En JA na zoveel moois te hebben gezien heb ik besloten....ik ga het ook eens zelf proberen. Mijn dochter is bijna jarig en ik wil graag een prinsessentaart ( met barbie pop etc)maken. Op youtube zie ik de amerikaanse dames de taarten dichtsmeren en gladstrijken met een stuk papier. Waarmee doen ze dat? botercreme? glazuur?Het moet natuurlijk rose zijn en ik wil geen marsepein gebruiken.

En kan ik gewoon cakemix gebruiken om de tulbanden te maken? of is biscuitmix beter?

Wat een vragen!!! en dit is pas het begin hahaha
Simoon

Re: beginnende taartenbakster met veel vragen

hai Simoon,

jij bent er vroeg bij!!!!
Vaak gebruiken ze gewoon botercreme, vind ik te boterig, gebruik zelf merinqeubc, naar recept vd. koekjesfee, en het glad strijken doen ze met een stuk keukenpapier.
Je kan ook fondant gebruiken en die dan kleuren in de kleur die je wenst, als je dochter allergisch is voor noten.
Wat de mix vraag betreft, ikzelf gebruik altijd biscuitmix, maar dat is persoonlijk hoor

Arnhems Meisje 2008

3

Biscuitmix of cakemix het kan allebei, Botercreme kan je ook een lekker smaaktje geven door aroma toe te voegen en een leuk kleurtje dmv kleurstof..

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

4

ja ik was inderdaad erg vroeg. Mijn zoontje heeft nogal gespookt vanacht vandaar.

Ik heb net al even gezocht naar de merinqeu BC, nog niet gevonden.

ik heb net gelezen wat het verschil is tussen icing en fondant... ik leer hier vanalles.

Dus als ik "niet te moeilijk"de taart ( jurk van barbie) wil bekleden kan dat met botercreme of icing of merinqeu.

Botercreme lijkt mij wel makkelijk te maken, ik ga vandaag maar eens op zoek naar aroma en kleurstof.

bedankt voor de tips
Simoon

5

Je kunt door de botercr

6

jaaa , hij is klaar. Ik had geen tijd voor een oefensessie maar het is in 1 keer gelukt.Het is een enorme kitscherige barbietaart geworden met veel rose, precies zolas mijn dochter het mooi vindt.

Ik heb biscuitmix genomen en een grote en kleine tulband gemaakt. Deze in veel laagjes gesneden en met laagjes gevuld en weer op elkaar geplakt.
Daarna heb ik ( leek mij het makkelijkste voor een beginner) dichtgesmeerd met roze slagroom  ( stijver gemaakt met klopfix) met de internettruuk met een stuk papier . Het werk echt. Het wordt erg mooi glad. Daarna met toefjes en veel versierseltjes (bloemetjes en glitters) opgeleukt.

Ik ben erg trots op mijn eerste taart!
bedankt voor alle tips!!!

7

waar kan ik een plaatje plaatsen?
of de taart ook lekker is weten we morgen !