1

Onderwerp: Klopt de kleur wel?

Ik ben gisteravond begonnen met mijn eerste kapsel te maken. Ik heb Moskovischmix gekocht bij de bakzolder, vervolgens 5 eieren op kamertemperatuur en 30 ml water toegevoegd en het geheel 12 minuten gemixt. Ik heb de temperatuur elke keer opgeschroefd en dacht na 30 minuten wel dat ie gaar was. Ik heb er met een sateprikker ingeprikt en deze kwam er schoon uit. Na 5 minuten afkoelen heb ik de springvorm verwijderd en de taart omgedraaid. Ik vind de taart alleen zo geel..... Bij de workshop die ik heb gevolgd hadden we een mooi lichtbruin kapsel. Heb ik het wel goed gedaan met het kapsel of hoort dit zo?

Zo ziet ie er uit:

http://i33.tinypic.com/np3osj.jpg

2

Re: Klopt de kleur wel?

Die ziet er wel redelijk geel uit ja.

Als je zeker bent dat hij gaar was...

Heb je eieren gebruikt van je eigen kippen?

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

3

Ik dacht dat ie gaar was omdat de sateprikker er schoon uit kwam.... maar ja nu twijfel ik.

De eitjes komen van de supermarkt.

4

Hij lijkt in het midden niet gaar te zijn... waar ie ook inzakt... maar k heb dr niet zoveel verstand van

5

Als je de taart insnijdt, dan kun je zien of de binnenkant gaar is? Kleur zegt mij niet zoveel, ik heb zelf ook lichte taarten... Smaak en gaar zijn is voor mij het belangrijkste.

Hoera! Het is vandaag!

6

In het midden zit inderdaad een kuiltje, dat is ook de plek waar ik met de sateprikker heb geprikt. Ik zit er nu steeds harder over na te denken om maar een nieuwe te maken ....

7

Ok licht gekleurd hoeft dus niet te betekenen dat ie niet goed is. Dan ga ik m zo even insnijden, kijken of echt wel gaar is.

8

oooh ik dacht dat die zo goed was die van mij zien er ook zo uit...
en nog nooit klachten erover gehad :)

Men heeft vaak genoeg oog om werk te kraken, maar zelden hand genoeg om beter werk te maken.

9

Had je misschien dubbele dooiers? :P hihi

10 Laatst bewerkt door e.b.m. (31-10-2009 18:32)

Ik denk, dat je de bakvorm teveel hebt ingevet. Dan wordt het ook niet mooi bruin. En misschien dat het geel op de foto n

"Ik weet het zeker...........denk ik!"