1

Onderwerp: Biscuit komt niet los :(

Hoi allemaal

Ik heb een bolvormpje van 15 cm bij de action gekocht.
Nu heb ik al 3 pogingen gedaan maar na het bakken komt de biscuit niet uit de vorm.
Heb geprobeerd met een klein beetje boter de vorm ik te vetten, met veel boter de vorm in te vetten en met bakpapier in de vorm wil het ook niet lukken..
Wat doe ik verkeerd?
Moet ik de vorm helemaal laten afkoelen en dan pas de vorm omdraaien of meteen als hij uit de overn komt?

Bedankt!!

Groetjes Mariska!

2 Laatst bewerkt door Adrienne (31-10-2009 11:30)

Re: Biscuit komt niet los :(

Ik gebruik zelf altijd bakspray: werkt als een tierelier, maar voorheen deed ik niet alleen boter, maar ook met bloem bestuiven, en dat ging meestal ook wel goed :)

**Oh, en ik laat welke vorm dan ook eerst een minuutje of vijf in de vorm afkoelen, en dan eruithalen en verder laten afkoelen :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

oke dan ga ik zo dat maar proberen.. maar goed dat ik er vroeg ben uit gegaan vanmorgen :P

En dan alleen bakspray verder niks?

Groetjes Mariska!

4 Laatst bewerkt door e.b.m. (31-10-2009 11:33)

Eerst wat laten afkoelen, dan krimpt het biscuit ook wat en kan je het (evt. met een beetje hulp van een spateltje ofzo) er zo uit halen.

** Oh, hihi, ik zie dat Adrienne inmiddels had geantwoord en notabene jij ook al daarop gereageerd hebt. Moet ik toch wat eerder op het knopje 'verzenden' drukken, hahaha?

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

5

Yep, met bakspray hoeft er verder niks bij! Op het allerlaatste moment inspuiten, van een redelijk afstand zodat het niet te dik is en niet naar de bodem kan zakken voordat je beslag erin gaat.

Succes!

Groetjes, Adrienne

6

okee heel erg bedankt..
Mijn probeersel met bakpapier is er net uitgekomen..
Zijkanten zijn prima alleen het onderste gedeelte (waar geen bakpapier zat :S) is vast blijven zitten..
Pfff haaha .. heb het topje er gewoon opgezet.. die plak ik wel vast met botercreme ;)

Bedankt voor de tips!

Groetjes Mariska!

7

Voor bakpapier heb ik nog een tip uit het boek van Lindy Smith: maak een rondje, een stukje groter dan de doorsnede van je ronde bakje. Knip naar het midden toe allemaal reepjes, net niet helemaal naar het midden toe zodat ze niet losvallen ;) Het lijkt dan op een soort zonnetje, met allemaal zonnenstralen; als je dit in je bakje dwt overlappen alle reepjes mooi en is alle bedekt, ook onderin :D

Groetjes, Adrienne

8

Ik gebruik ook altijd bakspray. Las echter een tip van Colette Peters in

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl