1

Onderwerp: marsepijn plakkerig

Ik had vorige week marsepijn gebruikt om de cupcakes mee te versieren. Toen ik het doorgekneed had met kleurstof vond ik het erg plakkerig. Wat is heir aan te doen?
Wat gebruiken jullie als ondergrond om uit te rollen? Een tafelzeil of iets anders?

www.la-mouline.nl de leukste camping van het zuiden van Frankrijk!

2 Laatst bewerkt door Adrienne (28-10-2009 13:32)

Re: marsepijn plakkerig

Wat voor kleurstof heb je gebruikt? "Gewone" vloeibare kleurstof is niet geschikt om marsepein mee te kleuren, moet echt de kleurgel hebben...

En een tafelzeil is inderdaad ideaal om op te rollen. Insmeren met een klein beetje crisco oid, of dun bestrooien met poedersuiker :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

poedersuiker inderdaad! En zorg dat je handen schoon en droog zijn. Vermijd vocht! ik hem een hele mooie plank om op de rollen, maar tafelzeil werkt heel goed (ik doe er wel altijd zo'n anti-schuif lapje onder) of een beetje! poedersuiker.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

Hoi Abbeltje,

is het gewoon niet te warm daar bij jullie http://hondenhuys.nl/forumsmilies/s32.gif

alle gekheid op een stokje, de hierboven genoemde tips zouden je problemen moeten verhelpen!

Arnhems Meisje 2008

5

met vloeibare kleurstof kan wel hoor (al is het inderdaad niet ideaal) Ik heb het in het begin ook gedaan. Als het dan te plakkerig wordt kneed je nog wat poedersuiker door je marsepein tot het weer "normaal" aanvoelt.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6 Laatst bewerkt door abbeltje (30-10-2009 13:53)

ARNHEMS MEISJE 2008 schreef:

Hoi Abbeltje,

is het gewoon niet te warm daar bij jullie

Het is nu zelfs nog 23 graden, echt ongelooflijk, ik zit dus ook buiten te freubelen, binnen zijn kunnen we nog de hele winter.

Ik ga het even proberen met poedersuiker en zo'n plastic kleedje. Bedankt voor de tips! Ik zal wat zon naar jullie toe sturen.

www.la-mouline.nl de leukste camping van het zuiden van Frankrijk!