Onderwerp: monatoetjesvulling

Hoi,
ik ben niet een echte kokkerella, maar begrijp ik nou goed dat je de monapudding, kant en klaar als taartvulling kan gebruiken??
Ing.

2

Re: monatoetjesvulling

Ja! Wel zorgen dat de vulling niet in aanraking komt met het fondant/de marsepein, maar dat gebeurt al door het afsmeren, dus... Lekker, hoor!

Groeten, Jolanda
I try to watch what I eat, but I'm not fast enough!

Ja! Mooi! ik las dat er stroopwafeltoetjes komen. MMMMMMMmmmmmm

4

Die zijn er al!

Groeten, Jolanda
I try to watch what I eat, but I'm not fast enough!

5

nu even inhaken. kun je alle toetjes van mona gebruiken, dus ook de kwark en yoghurt varianten. Moet ik die eventueel nog indikken met wat gelatine?

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

6

ik heb heel veel van de toetjes in de plastic bakjes gebruikt.  Ik denk dat wat in de karton pakken zit mssn iets te dun is.  Maar mssn een dunne laag met een dijkje.

7

en zorgen dat je de saus die onderin sommige toetjes zit niet gebruikt,want dat is te vochtig.
Ik zou die toetjes uit de kartonnen pakken niet gebruiken die zijn te dun.

"Count your rainbows....not your thunderstorms...."

8

Moonfairy schreef:

en zorgen dat je de saus die onderin sommige toetjes zit niet gebruikt,want dat is te vochtig.
Ik zou die toetjes uit de kartonnen pakken niet gebruiken die zijn te dun.

Ook niet als je de saus erdoor roert en een dijkje van bc hebt? (heb je sowieso wel een dijkje van bc)

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

9

Saus erdoor roeren kan wel hoor. Ook de (boordevol) yoghurt heb ik diverse keren gebruikt (na tip van Vlits) maar deze wel gemengd met geklopte slagroom (met klop-vast) en een nachtje laten opstijven. Lijkt enigszins dun maar gaat perfect als vulling.

Groet, Jolanda

10

Jol321 schreef:

Saus erdoor roeren kan wel hoor. Ook de (boordevol) yoghurt heb ik diverse keren gebruikt (na tip van Vlits) maar deze wel gemengd met geklopte slagroom (met klop-vast) en een nachtje laten opstijven. Lijkt enigszins dun maar gaat perfect als vulling.

moet je de taart dan wel of niet in de koelkast bewaren?
Als je slagroom gebruikt wel, dat weet ik, maar ook als je alleen de toetjes gebruikt?

Joyce

11

De toetjes/yoghurt komen ook uit de koeling, dus ik zou de taart dan ook zeker in de koelkast bewaren!

12

heb laatst de chipolata gebruikt, maar nog extra gelatine erdoor gedaan, was helemaal goed gegaan!

Groetjes, Dorothea.

13

joynme schreef:
Jol321 schreef:

moet je de taart dan wel of niet in de koelkast bewaren?
Als je slagroom gebruikt wel, dat weet ik, maar ook als je alleen de toetjes gebruikt?

Het is al gezegd: de vullingen moeten in de koeling, dus de taart ook.

Groet, Jolanda

14

volgens mij zijn mijn vragen op, heb overal antwoord op gekregen en ik weet dus weer voldoende! kan aan de slag. Resultaten zijn te zien bij de show off.
Meiden bedankt voor de tips en info!

Joyce

15

Maar nu heb ik toch nog een vraagje (:lol: maand later:o) als je dan 1 laag mona doet en 1 laag botercreme lijkt het mij weer niet lekker als je het in de koelkast bewaard want dan word de botercreme hard :(. Hoe doen jullie dat?

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

16

goeie vraag!!
en ik vraag me af als je het buiten de koelkast bewaart WAAR DAN?
ik heb ineens zure room gehad een keer...
was maar 1 nacht buiten de koelkast
en was ook nog eens op een zeer koele plek...
en als je de taart invriest hoe moet ik m dan ontdooien
zonder dat me marsepein smelt en de slagroom schift...??

17

Mariska1984 schreef:

Maar nu heb ik toch nog een vraagje (:lol: maand later:o) als je dan 1 laag mona doet en 1 laag botercreme lijkt het mij weer niet lekker als je het in de koelkast bewaard want dan word de botercreme hard :(. Hoe doen jullie dat?

Goed half uur voor gebruik de taart uit de koelkast halen. Wordt de bc voldoende zacht en de mona bederft niet in dat half uur.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

18 Laatst bewerkt door Boska (26-11-2009 15:51)

Bakkerij schreef:

goeie vraag!!

en als je de taart invriest hoe moet ik m dan ontdooien
zonder dat me marsepein smelt en de slagroom schift...??

24 uur van te voren in de doos in de koelkast laten ontdooien. Dan een half tot 1 uur voor gebruik buiten de koelkast. Gaat prima.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

Weet je, eigenlijk vind ik koude botercreme lekkerder dan zachte! Dus ik zet zelf de taart gevuld met botercreme in de koelkast (in een taartdoos).