1

Onderwerp: Hoe doen jullie dit??

Ik zie op de cupcakes vaak zo'n mooi rondje fondant/marsepein voordat er een plaatje opgaat zeg maar. Gebruiken jullei daar een uitsteekvorm voor? En welke maat is dit dan.

En nog een vraag maar gelijk hahaha
Bij mij laat het cakje altijd los van de papierenvorm heeft iemand tips

2

Re: Hoe doen jullie dit??

Hallo ikbaktaartjes.

Je hebt een aantal vragen in deze rubriek gesteld, maar deze rubriek is om je creaties te showen....
Vragen over bakken en decoreren kun je in de desbetreffende rubrieken stellen.

De rondjes steken we inderdaad uit met een uitsteekvormpje. De maat is afhankelijk van de grote van de cupcake. Als je nog geen vormpjes hebt kun je bv ook met een rond glas o.i.d. uitsteken.

Over het loslaten van de papiertjes zijn al veel vragen gesteld. Probeer de zoekfunctie maar eens.

Heel veel succes met het bakken!

3

Dank je wel

Vind het soms best moeilijk om onderwerp geod te vinden om te plaatsen.

Bedankt

inderdaad verkeerde rubriek. Bedankt voor het melden.

[move] ---> bekleden

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

De vraag over die loslatende papiertjes, heb ook de zoekfunctie gebruikt, maar die vraag is al zo vaak gesteld dat je vooral in berichten terecht komt waar staat dat mensen de zoekfunctie moeten gebruiken. Ik heb inmiddels geleerd dat ik de zoekfunctie moet gebruiken... maar wat nou DE tip is voor loslatende papiertjes.... ik heb het maar opgegeven, want ik werd een beetje moe van alle "gebruik-de-zoekfunctie-berichten"
Tips daarvoor kan ik je dus ook niet geven (of ja, niet te lang in de vorm laten, met sateprikkers eruit halen, bepaald type papiertje... heeft bij mij allemaal niet geholpen, het verbaasde me alleen wel dat met nigella's recept ze wel loslieten en zo'n kant-en-klaar choco-cake mix van homebake ofzo, die bleven wel goed zitten - maar goed, ik maak ze liever zelf)

Forget love, I'd rather fall in chocolate.

6

Millewijn schreef:

De vraag over die loslatende papiertjes, heb ook de zoekfunctie gebruikt, maar die vraag is al zo vaak gesteld dat je vooral in berichten terecht komt waar staat dat mensen de zoekfunctie moeten gebruiken. Ik heb inmiddels geleerd dat ik de zoekfunctie moet gebruiken... maar wat nou DE tip is voor loslatende papiertjes.... ik heb het maar opgegeven, want ik werd een beetje moe van alle "gebruik-de-zoekfunctie-berichten"
Tips daarvoor kan ik je dus ook niet geven (of ja, niet te lang in de vorm laten, met sateprikkers eruit halen, bepaald type papiertje... heeft bij mij allemaal niet geholpen, het verbaasde me alleen wel dat met nigella's recept ze wel loslieten en zo'n kant-en-klaar choco-cake mix van homebake ofzo, die bleven wel goed zitten - maar goed, ik maak ze liever zelf)

Heb ff voor je gekeken met de zoekfunctie.
Heb daar dit ingetypt.
cc papiertjes AND loslaten.
En dan bij de oudere topics kijken.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=41099
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=26208

Misschien kan je er wat mee.
groetjes Jesni