1

Onderwerp: chocoladebiscuit andere verhouding?

Gebruiken jullie bij de mix voor chocoladebiscuit een andere verhouding met eieren en water dan bij de normale biscuit (van de webshop).
Ik heb nu al enkele malen chocoladebiscuit gebakken en deze komt er lang niet zo mooi uit als de normale, terwijl ik precies hetzelfde doe.
Het biscuit is droger en zakt (m.n.) bij de hoeken in. Normale biscuit gaat perfect.
Wie herkent dit, waar zou het aan kunnen liggen?

If live gives you lemons, make lemonade!

Re: chocoladebiscuit andere verhouding?

ehm ja het ligt aan jou! :lol: heb je de verpakking wel eens bekeken?? chocobiscuit heeft idd andere verhouding. er staat voor een vorm van 24cm: 4 eieren, 330 gram mix en 75 ml water

succes! ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Voor choc. biscuit hou je het aantal eieren gelijk maar heb je dus in verhouding meer mix en water. Bijv. 20 cm rond gebruik ik"gewoon"270 mix, 27 ml water en 4 ei (L), en bij choc.biscuit 4 ei, 330 mix en 75 ml water.

Groet, Jolanda

ow ja, goed van jol, dat was ik vergeten.;) ik gebruik idd ook 1 ei meer per vorm, dus voor 24 cm gebruik ik 5 eieren, ook al staat t anders op de verpakking

groetjes Tirza     

5

maar om even in te haken...:)
ik wil er vanmiddag ook 1 bakken maar dan een 25 cm vorm
hoeveel mix en water en eieren heb ik dan nodig...?

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

1 ei is 83gram mix en 19 ml water. ik zou 5eieren nemen voor 25cm

groetjes Tirza     

7

dus 445 gram mix, 95 ml water en 5 eieren?

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

8

Ik gebruik 495 gr mix, 112 ml water en 6 eieren (na ervaring, dat ie anders niet hoog genoeg wordt naar mijn zin).

Groet, Jolanda

Jol321 schreef:

Ik gebruik 495 gr mix, 112 ml water en 6 eieren (na ervaring, dat ie anders niet hoog genoeg wordt naar mijn zin).

Ik doe het ook zo. Ik heb er gisteren nog een gebakken voor een bestelling van vandaag. Hij kwam zelfs 3 cm boven mijn bakpan uit!!! En hij is absoluut niet droog!!!

OK! Bedankt voor jullie reakties!
Ik had inderdaad niet op de verpakking gekeken, maar dat komt omdat ik bij gewone biscuit ook de tabel van de site hier aanhoudt. Ben er maar gewoon van uit gegaan dat dat hetzelfde zou zijn.
Nou, dan ga ik het vol goede moed met deze info nog eens proberen!

If live gives you lemons, make lemonade!

11

Thea Berndsen schreef:
Jol321 schreef:

Ik doe het ook zo. Ik heb er gisteren nog een gebakken voor een bestelling van vandaag. Hij kwam zelfs 3 cm boven mijn bakpan uit!!! En hij is absoluut niet droog!!!

Ok dan hou ik die ook aan voor 25 cm! Ga het vanmiddag bakken! Bedankt!

Groetjes Maris