1 Laatst bewerkt door Arinka (29-10-2009 20:58)

Onderwerp: Gelatinesmurrie.

Zaterdag viert mijn oudste haar 7 en een 1/4 verjaardag (ze is een heks :D) op Halloween. De taart bestaat onder andere uit een ketel (ja en meer en ik ben dus al een week aan het boetseren...). Hiervoor heb ik groene gelatine gemaakt van groene gazeuse en gelatine. Ziet er prachtig uit, gifgroen, stevig en het smaakt ook nog perfect (soort pruimenjam ofzo). Dit wil ik dus in de ketel doen bovenop als een soort borrelende groene smurrie, maar kan dit wel. Gaat het niet smelten uit de koelkast? Kortom: blijft gelatine ook hard buiten de koelkast?

Niet denken, maar durven !

2

Re: Gelatinesmurrie.

Ja hoor :Y gelatinesmurrie blijft ook buiten de koelkast goed als het eenmaal voldoende stijf is geworden!
Klinkt spannend, ben benieuwd naar het eindresultaa(r)t :D!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3 Laatst bewerkt door Arinka (29-10-2009 22:22)

Bedankt!!!

Als het goed is, is de taart morgen helemaal afgewerkt. Dan ga ik zeker een paar foto's maken. Ik heb zulke leuke dingetjes gedaan, zelfs een houten vloertje gemaakt als ondergrond (van fondant dus).

En net was ik enorm in mijn nopjes na het afstrijken van mijn ketel. Hij is heel mooi rond en glad en morgen ga ik hem bekleden. Alleen mijn heksje ben ik nog over in de rats. Ze is nogal topzwaar en ik moet haar mouwen nog maken aan de pollepel... dus ben benieuwd of dat gaat lukken.

Altijd weer stress als je een taart maakt volgens planning vind ik. Zomaar in het wilde weg wat aanrommelen is toch veel relaxter. Ik snap ook niet dat mensen taarten in opdracht kunnen maken, ik zou ten onder gaan aan de stress...

Alhoewel ik dat dan met schilderen en dergelijke zonder problemen doe.

4

En nu is hij dus af, behalve de gelatine en zit ik dus te twijfelen. Kennen jullie dat? Dat je bang bent dat die mooie taart dan ineens helemaal verpest is??? Er moeten nog ogen en dergelijke in en dat moet dus in die gelatine, maar ik zal dat morgen met de bibbers doen. Mijn heksje is wel erg mooi gelukt, alleen begint ze steeds dieper in de ketel te kijken... :D

5 Laatst bewerkt door Annelies (31-10-2009 16:37)

Arinka schreef:

En nu is hij dus af, behalve de gelatine en zit ik dus te twijfelen. Kennen jullie dat? Dat je bang bent dat die mooie taart dan ineens helemaal verpest is??? Er moeten nog ogen en dergelijke in en dat moet dus in die gelatine, maar ik zal dat morgen met de bibbers doen. Mijn heksje is wel erg mooi gelukt, alleen begint ze steeds dieper in de ketel te kijken... :D

Je kunt (misschien in het vervolg) de boetseersels versterken door er spaghettistokjes in te steken, zodat ze rechtop blijven staan.
Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat!
Veel succes.

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."