Onderwerp: Veel vraagjes over bruidstaart
Hoi,
Een kennis heeft mij gevraagd een bruidstaart te maken, ze gaat in januari trouwen. Het moet een taart worden voor 80 personen. Een stapeltaart vind ze erg leuk. (Ik heb nog geen stapeltaart gemaakt, maar lijkt me wel erg leuk en 'k ga natuurlijk wel oefenen)
Ik heb alleen 3 springvormen van 26, 24, en 22cm en een cake pan van 17,5 cm. Ik denk dat 2 cm verschil per taart nogal weinig is? en natuurlijk kan ik met deze vormen geen stapeltaart maken voor 80 personen. Hoeveel cm verschil per taart is mooi? En zijn er ergens gewone ronde vormen te huur ofzo? of zou ik die evt. van iemand kunnen lenen? Want om nou gelijk 5 bakvormen erbij te kopen maakt het zo duur. Hoe zouden jullie dit doen?
Ik heb gelezen dat er verschillende stokjes zijn voor ondersteuning, mijn voorkeur hebben de eetbare maar ik denk dat bv. chocoladestokjes niet stevig genoeg zijn. Zijn er ook stevige, eetbare stokjes? Verder zijn alle tips en adviezen meer dan welkom!
Ik hoop dat jullie me (weer) kunnen helpen.
Groetjes, Diana
(Ps. Kennis weet dat ik een beginner ben, maar vind het toch leuk als ik haar taart wil maken.)