1 Laatst bewerkt door Annemiek (29-10-2009 09:08)

Onderwerp: gezichtsmal maken: GELUKT!

Ik zag een topic in de afdeling Wereld Wijde Web, waarin stond dat je een mal kunt maken van gewone fondant met tylose.
Aangezien de gezichtjes van mijn elfjes niet wilden lukken, heb ik het toch maar eens geprobeerd.

Een barbie was veel te groot, dus heb ik een kleiner poppetje genomen, maar hoe kleiner, hoe moeilijker natuurlijk.
De blonde heeft een beetje scheef lachje gekregen, maar ze zien er in ieder geval een stuk beter uit dan mijn eerste probeersels, haha!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TTSPTCNA.jpg

Nouzeg, waarom kan ik mijn plaatje nou niet zien, doe het altijd zo! Never mind, hij doet het al...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

2

Re: gezichtsmal maken: GELUKT!

Er stond een accentje op de i van je [/img] ;)

Gaaf gedaan zo :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Hey het werkt dus goed!!
Mooi dat je het even laat zien en leuke meiden heb je gemaakt :)

leuk zeg!! dat scheve lachje vind ik ook wel wat hebben hoor! :thumb:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

:)

6

Super! :thumb:

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

7

Heeeeyyy heel erg leuk!! Had niet gedacht dat het zou werken, of klinkt dat nou erg negatief :S

groetjes Syl

8

Zooo, deze had ik helemaal gemist: wat een gaaf effect!! Echt een briljant idee: ga ik zeker ook proberen :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

9

Ga ook eens een van de popjes van mijn dochter lenen denk ik.....

Groetjes Marlies

Wat een schatjes, echte elfjes, super leuk!!!!!
Wat goed dat je er een mal van gemaakt hebt!
Dat scheve lachje is trouwens schattig

Groetjes Cindy

Groetjes Cindy
Live,life,love,laugh and bake cakes!

11

top idee, zat net de mail van cakecentral te lezen om zelf siliconen mallen te maken maar dit is nog simpeler
vind ze allebei erg leuk geworden

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

12

sorry hoor, misschien ben ik een beetje erg blond uitgevallen hihi maar uh...hoe heb je dat gedaan dan? fondant met tylose mengen en daar een barbie-kopje indrukken en dat vervolgens gebruiken als mal? gaat het daar dan niet inplakken, hoe krijg je het er dan uit? Kun je dat malletje steeds welweer gebruiken dan?
Ik vind het reslutaat in ieder geval geweldig!! Mooie oogjes ook, dat lukt mij nog voor geen meter :-(

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

13 Laatst bewerkt door Annemiek (12-11-2009 08:52)

Liekie schreef:

sorry hoor, misschien ben ik een beetje erg blond uitgevallen hihi maar uh...hoe heb je dat gedaan dan? fondant met tylose mengen en daar een barbie-kopje indrukken en dat vervolgens gebruiken als mal? gaat het daar dan niet inplakken, hoe krijg je het er dan uit? Kun je dat malletje steeds welweer gebruiken dan?
Ik vind het reslutaat in ieder geval geweldig!! Mooie oogjes ook, dat lukt mij nog voor geen meter :-(

Hai Liekie,

Ik heb inderdaad fondant met tylose gemengd en daar een popje in gedrukt. Dit heb ik goed laten uitharden en daarna wat maizena ingestrooid tegen het plakken. Ik heb voor het hoofdje flowerpaste gebruikt. In de mal drukken en dan er voorzichting weer uithalen. Die mal is dus weer opnieuw te gebruiken.
De oogjes heb ik met een 00-penseel gedaan en heb er petaldust met een beetje alcohol voor gebruikt. Het was ook mijn eerste keer, maar lukte best aardig, dus bij jou vast ook: Succes!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

14

Heel erg leuk gelukt! Zeker een manier om ook eens uit te proberen.

15

Annemiek schreef:
Liekie schreef:

Hai Liekie,

Ik heb inderdaad fondant met tylose gemengd en daar een popje in gedrukt. Dit heb ik goed laten uitharden en daarna wat maizena ingestrooid tegen het plakken. Ik heb voor het hoofdje flowerpaste gebruikt. In de mal drukken en dan er voorzichting weer uithalen. Die mal is dus weer opnieuw te gebruiken.
De oogjes heb ik met een 00-penseel gedaan en heb er petaldust met een beetje alcohol voor gebruikt. Het was ook mijn eerste keer, maar lukte best aardig, dus bij jou vast ook: Succes!

S

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!