1

Onderwerp: ijzerdraadjes

Bijna jarig en dus allemaal inspiratie aan het opdoen op het forum.
Ik heb al een aantal keer gezien dat er uit de taart ijzerdraadjes komen met bijv. sterren, bijen enz. erop.
Lijkt me ook erg leuk om op mijn taart te maken, maar bedacht me opeens dat je misschien gewone ijzerdraadjes niet zomaar in de taart kan steken. (smaak, roest?)
Is dit speciaal ijzerdraad? Of zit ik het mezelf moeilijker te maken dan 't is... :D
Bedankt!
Robine

2

Re: ijzerdraadjes

je kunt flower wire gebruiken, maar sowieso moet je ze nooit direct in de taart zetten maar bijv. een stukje rietje beetje marsepein in duwen, dat rietje in de taart zetten en dan het stukje ijzer in het rietje :) zo komt het niet in aanraking met je taart

3

Super dankje!

4

Wat een goeie tip, ik zat eigenlijk met dezelfde vraag.

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

5

ik heb al veel gelezen maar wanneer stop je nu dat rietje in de cake? ik neem als je de taart al bekleed hebt? maar zit ej dan niet met een groot gat in de bekleding? zal wel een domme vraag zijn maar ja.....................
en welk rietje genruiken jullie, de normale maat of de smalle?

Groetjes Youkie
bak, eet, leef en geniet!

6

Youkie,
je stopt idd het rietje van normaal formaat na het bekleden in de taart. Het gat dat je maakt is niet groter dan het rietje dus dat kan je dan weer heel goed camoufleren met bv bloemetjes ;)

Hier heb je een voorbeeld:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BOWGRYGD.jpg

7

super dank je wel!!
ik kan het volgende week eens proberen met vlinders!

Groetjes Youkie
bak, eet, leef en geniet!

8

En hoe blijven de bloemen/sterren/vlinders dan bovenop en/of halverwege het ijzerdraadje zitten? Bij mij gleden ze weer helemaal naar beneden :-(

9

ik heb de bloemetjes en vlinders gemaakt van gumpaste Heel dun uitrollen en dan tegen elkaar plakken. De vlinders heb ik bij het lijfje vast gemaakt.

10

Dank je wel!
Ik ga het de volgende keer met gumpaste proberen en hoop dat het me dan wel lukt.