Onderwerp: domme vraag over poedersuiker
Ik heb gezien dat je best veel poedersuiker moet gebruiken maar in de supermarkt zie ik maar busjes van 125 gr. Kopen jullie dan busjes of kopen jullie dat ergens anders.
Groetjes Claudia
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » domme vraag over poedersuiker
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb gezien dat je best veel poedersuiker moet gebruiken maar in de supermarkt zie ik maar busjes van 125 gr. Kopen jullie dan busjes of kopen jullie dat ergens anders.
hebshop, wel gevaarlijk maar ja
Ik koop bij de Aldi voor 59 cent de busjes poedersuiker met 250 gram erin. Vind ze ideaal. Hoef met botercreme maken nooit iets af te wegen!
bij de macro, 5 kg!!!! zakken
Let wel op dat je suikerbakkerspoeder koopt daar zit n.m. geen zetmeel in.
Ik koop bij de Aldi voor 59 cent de busjes poedersuiker met 250 gram erin. Vind ze ideaal. Hoef met botercreme maken nooit iets af te wegen!
haha zo doe ik t ook! pakje roomboter busje poedersuiker... doodeenvoudig, geen weegschaal nodig
Weer een goeie tip ...die ik niet wist ,ik had botercrememix besteld bij webshop ..maar als het ook zo kan met roomboter en poedersuiker van Aldie ,dat past mn portemonee wel :-)
Op te vullen zou ik zeker niet botercreme van alleen boter en suiker gebruiken. Dat wordt hier 1:1 botercreme genoemd. Het wordt gebruikt om 'af te smeren' en evt een dijkje te spuiten. Hiermee voorkom je dat de marsepein/fondant gaat smelten.
Om een lekker botercreme te hebben waarmee je ook de taart kan vullen, zou ik wel een andere nemen. Dit kan bijvoorbeeld van de botercreme mix (met evt een smaakje toegevoegd) of bijvoorbeeld swiss meringue botercreme. Deze maak je o.a. met eiwit dat je verhit met suiker. Hiermee kan je dan wel ook mee afsmeren.
Er is al veel geschreven over botercreme, dus een zoekactie is aan te bevelen.
Weer een goeie tip ...die ik niet wist ,ik had botercrememix besteld bij webshop ..maar als het ook zo kan met roomboter en poedersuiker van Aldie ,dat past mn portemonee wel :-)
Niet afsmeren met de mix hoor!! Dit kan echt mis gaan (fondant smelt ervan!).
Zoals hierboven al beschreven, vullen met de mix en afsmeren met 1:1
Ik smeer wel af met de mix en dat moet nog een keer misgaan
Maar op PME cursus heb ik geleerd om heel lichtjes af te smeren, alleen voor het plakken zeg maar
Marian57 schreef:Weer een goeie tip ...die ik niet wist ,ik had botercrememix besteld bij webshop ..maar als het ook zo kan met roomboter en poedersuiker van Aldie ,dat past mn portemonee wel :-)
Ik heb nog nooit problemen gehad met de mix van de shop. Ik smeer daar altijd mee af. Nog nooit smeltende fondant gehad! Afkloppen natuurlijk want ik heb veel bestellingen staan voor november en december!!
Tja....ik wil gewoon de risico niet lopen. Moet er niet aan denken dat een uur voordat een klant komt ik ontdekt dat de fondant vrolijk druipt! Aangezien ook ik vrij dun afsmeer, maak het me niet uit (qua smaak dan) om 1:1 voor het afsmeren te gebruiken.
Kadohke schreef:Marian57 schreef:Weer een goeie tip ...die ik niet wist ,ik had botercrememix besteld bij webshop ..maar als het ook zo kan met roomboter en poedersuiker van Aldie ,dat past mn portemonee wel :-)
Ik heb nog nooit problemen gehad met de mix van de shop. Ik smeer daar altijd mee af. Nog nooit smeltende fondant gehad! Afkloppen natuurlijk want ik heb veel bestellingen staan voor november en december!!
Ik ook nog nooit een probleem gehad...
ik zie wel meer dat er roomboter gebruikt worden maar ik vind die smaak zo overheersend. ik gebruik bertolli voor de zoete keuken. thnxs voor die tip van de PS bij de Aldi!
Aha hier ook wat van geleerd. Als ik het goed begrijp is dus een zo'n busje van de aldi met een pakje roomboter een goed recept om mee af te smeren... Dan gebruik ik mijn mix dus nog maar even niet ...
Ik koop altijd een pak gewone kristalsuiker en gooi het in de blender. Word erg fijn, niet zo fijn als poedersuiker maar geen probleem als je eierdooierbotercreme gebruikt om af te smeren.
Veel goedkoper dan poedersuiker!
Hier gaat ook de kristalsuiker in de blender. Ideaal!
Ik maak trouwens alleen wat ik nodig heb. Ik heb wel eens geprobeerd om het in grote hoeveelheden te maken, en dan bewaren in een tupperwarebak, maar op de een of andere manier "groeit" het dan weer aan elkaar.
*)
Ik koop altijd een pak gewone kristalsuiker en gooi het in de blender. Word erg fijn, niet zo fijn als poedersuiker maar geen probleem als je eierdooierbotercreme gebruikt om af te smeren.
Veel goedkoper dan poedersuiker!
Hoe maak je die eierdooier botercreme? er staat wel een recept op de site maar daar heb je poeder bij nodig.
Ik gebruik ook altijd (en alleen maar de mix) om af te smeren. Doe er wel iets minder water bij (bijv. op 3 pakjes boter ipv 600 ml water 500 ml water).
En poedersuiker koop ik bij de Makro in 5 kg zakken (ze hebben zowel suikerbakkerspoeder als poedersuiker)
hier bij de leukstetaarten onlineshop 5 kg zakken gebruik ik om zelf fondant te maken is ook heel goede kwaliteit
Ik kies voor de 250 gr bussen puur voor het gemak. Moet er niet aan denken een zak poedersuiker van 5 kilo te hebben en daar iedere keer 250 gram uit te moeten scheppen! Vind het al een geknoei met de bakmix. Nee hoor, gewoon busje omkiepen en klaar. En dat voor 60 cent....
Hier gaat ook de kristalsuiker in de blender. Ideaal!
Ik maak trouwens alleen wat ik nodig heb. Ik heb wel eens geprobeerd om het in grote hoeveelheden te maken, en dan bewaren in een tupperwarebak, maar op de een of andere manier "groeit" het dan weer aan elkaar.
*)
Vroeger maalde ik ook suiker fijn maar dan in zo'n kleine koffiemolen. Kreeg ik superfijn poedersuiker van. Maar wat ik aan suiker over had "klonterde" dan weer samen.
Met de poedersuiker uit die bussen heb je dat niet omdat daar anti-klontermiddel aan toegevoegd is. Ik vind die bussen poedersuiker toch het prettigst werken.
Overigens: voor over pannenkoeken e.d. maal ik de suiker nog w
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=44053 hier staat het recept voor eidooier botercreme.
Ik vind het superlekker, heel romig en niet zo zoet. Je maakt een suikerstroop van de suiker dus
Ik maak trouwens wel in 1 keer een kilo poedersuiker. Komen idd wel klontjes in maar als je t zeeft is dat ook weel opgelost.
Niet afsmeren met botercrememix?? dat wist ik niet. Doe ik wel altijd. Maar nou gebruik ik eigenlijk ook altijd alleen maar marsepein ipv fondant, weet niet of het uitmaakt?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » domme vraag over poedersuiker