1

Onderwerp: bewaren aardbeienmousse

Hai bakdames,

Even een vraagje die alvast veel vaker is gestelt maar ik kan via de zoekfunctie niet echt een antwoord vinden.
Mijn vraag is of dat iemand weet hoelang je de aarbeienmousse van koennie kunt bewaren voordat je hem verwerkt in een taart.

Ik wil hem eigenlijk vandaag maken maar ik heb het pas zaterdag nodig, kan dit.

Alvast bedankt voor jullie reacties,
Gr. Patricia

2

Re: bewaren aardbeienmousse

Ik ken het recept van Koenie niet maar is het aardbeienmousse met slagroom en verse vruchten gemaakt? Zou ik niet 3, 4 dagen bewaren en is erg aan bederf onderhevig. Die is toch echt het lekkerst als hij lekker vers is.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

3 Laatst bewerkt door Lautje. (28-10-2009 16:16)

Nee, ik zou het niet doen. Er gaat slagroom doorheen en de kwaliteit van slagroom gaat echt heel snel achteruit, na 3-4 dagen is dat echt niet meer te eten. Het lekkerste is hij toch echt vers.
Ik werk zelf in de winkel van een (banket)bakker, en bij ons gaat het gebak dat slagroom bevat al aan het einde van de dag weg, kun je nagaan :P

Wordt de taart ook echt zaterdag gegeten? Dan zou je hem ook vrijdagavond kunnen maken, want hij moet nog wel opstijven :)

Groetjes Laura!

4

Hai Lautje,

De taart wordt zaterdagavond gegeten, hoelang moet de mousse ongeveer opstijven? Ik heb meen ik ergens gelezen ongeveer 6 uur, klopt dat?

Gr, Patricia

5

Ja het heeft wel een tijdje nodig hoor! Ik zou het gewoon vrijdagavond maken, dan kun je zaterdag lekker vullen :)

Groetjes Laura!

6

Hai Laura,

Bedankt voor je snelle antwoord.
Het gaat helemaal goedkomen hoop ik met m'n taarten.

Gr. Patricia