1

Onderwerp: De MMF ligt op t aanrecht maaaar

Gatsederrie... wat een plakboel.
Ik heb er al een bus poedersuiker doorgeroerd maar ik krijg t niet uitgerold ( misschien ook door gebrek aan deegroller :D maar ik gebruik een logdrinkglas ).
Iemand tip's truc's of gewoon doorsmjten met poedersuiker???
Sorry voor al de vragen hoor, maar ben inmiddels fan van MMF mmmmm wat lekker

Een verslaving begint vaak bij de 1e keer, was ik maar nooit begonnen met.............................bakken

2

Re: De MMF ligt op t aanrecht maaaar

Als ie nog plakt moet er meer suiker bij :Y Als het klaar is plakt ie niks meer als gewone fondant :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Krijg je het niet gerold omdat het te plakkerig is, dan zou ik er zeker nog meer poedersuiker doorheen rollen, als het te stug is moet je er iets crisco door doen. Ik wil niet betweterig zijn hoor, maar met een longdrink glas rollen is wel erg gevaarlijk als je maar een beetje te hard drukt dan druk je het glas kapot en dan zit al het glas in je hand.

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

4

als je een lege frisdrankfles hebt zou je die kunnen vullen met water en als roller gebruiken!

mijn taartjes kun je bekijken op: https://www.facebook.com/sjakkiestaarten
Ik ben in vorm! (Rond is een vorm, nietwaar?)

5

stuk pvc buis? rollen met een glas lijkt mij ook niet wat!

6

Glas was idd eng, ik gebruik nu de lege poedersuikerbus :D
Bijna Sinterklaas ;-) dan vraag ik om aanvulling van........
Ik ga nu aan de slag met de MMF

Een verslaving begint vaak bij de 1e keer, was ik maar nooit begonnen met.............................bakken

7

Houten deegroller is ook perfect, beetje met plantaardig vet of crisco insmeren en dan rollen :)

8

ik vond de houtenroller zo viezig worden na al dat opgezogen vet, heb bij xenos een siliconedeegroller gekocht (8,95 gloof ik) en hij is vreselijk als je koekjesdeeg wilt rollen maar perfect voor marsepein, mmf heb ik nog nooit geprobeerd.

misschien kan je 'm vast kopen, gebruiken als kinderen slapen en als het sinterklaas is, inpakken en doen alsof ie nieuw is :)

9 Laatst bewerkt door essloot (30-10-2009 22:37)

Ik vond het ook erg plakkerig, heb eerst het hele goedje in de koelkast gehad, daarna bolletje gemaakt  en crisco gebruikt  nu lekker kunnen uitrollen,  alleen over de dummy wilde het niet, maar dat is een ander probleem

10

ik heb het ook even geprobeerd met fondant en eerst ook zelfgemaakt met marsmellows en allerlei ingredienten gekocht bij de hanos voor de rolfondant.
Maar ik vindt het met marsepein veel en veel makkelijker gaan, vooral die van zeelandia 1-3 ook verkrijgbaar bij de webshop.

succes

11

Gatverdegatver....klopt het echt dat MMF zo'n vieze plakzooi is???? of doe ik iets fout??? Beide handen zaten bijna aan elkaar geplakt en ik heb het idee dat de suiker er niet door gaat??? klopt dat? Heb dochter een grote plastic zak laten pakken en daarin zo goed als enigzins mogelijk was, m'n handen schoon gemaakt. Kinderen eten nu de plastic zak leeg :(, mmmmm mam het is wel lekker :P . Maar goed, klopt bovenstaande en moet ik gewoon stug door blijven kneden tot het los laat van m'n handen? of wie heeft er tips???
Joetje

laat de moed niet zakken, lekker blijven bakken

Ja, je handen goed insmeren met Crisco of plantaardig vet. Veel poedersuiker over de mmf en voorzichtig aandrukken met je handen, zeg maar.
Totdat het weer gaat plakken, meteen weer poedersuiker erover en weer aandrukken/duwen tot het opgenomen is.
Echt kneden met je handen in die plakzooi deed ik niet, maar eerst met de achterkant van een lepel totdat dat niet meer te doen is en dan met je handen tegen de buitenkant duwen. Totdat het een redelijke deegbol wordt en dan gaat het steeds beter. Maar poedersuiker, poedersuiker, poedersuiker....
Ik liet het ook zo lang mogelijk in de beslagkom, zodat je het steeds naar de andere kant kunt duwen.
Ik hoop dat het enigszins duidelijk is.

Het gaat best goed, maar als je 1x fondant besteld hebt, doe je waarschijnlijk nooit meer zelf, ik niet tenminste.

If live gives you lemons, make lemonade!

13

Hahaha daar ben ik ook bang voor. 't Is dat ik anders vrijdag pas MMF kan kopen, dus dacht, dan maak ik het "even" zelf. Mooi niet dus. Maar...ga het vanavond op jou manier proberen, moet lukken, toch?
Groetjes Ellen

14

Ik maak altijd zelf MMF en heb nu een manier gevonden zodat je niet zoveel suiker hoeft te gebruiken. Als je de marshmellows uit de magnetron haalt zijn ze nog erg warm. Een klein beetje suiker erbij doen en goed roeren. Daarna gewoon even laten staan totdat het wat afgekoeld was. Daarna gewoon verder gaan met suiker toevoegen enzo. Verder kneed ik het op de sillicone bakmat van de HEMA, werkt perfect. En gebruik ik crisco.
Ik heb dus gemerkt dat als je werkt als de marshmellows nog warm zijn je heel veel suiker moet toevoegen en het gewoon plakkerig blijft!
Succes.

15

Diva en Ans, superdesuper bedankt, heb zojuist een MMF gemaakt en hij is helemaal super. Hoop alleen dat de jarige hem nu niet te zoet vindt ;) Idd, de mmf een beetje aflaten koelen en de handen insmeren met Crisco, niets geen gesmeer en geplak meer. Ben benieuwd hoe het uitrollen vanavond gaat, houd jullie op de hoogte
Joetje

16

Wilde nog even terug komen op de eigengemaakte MMf, vanavond uitgerold, grrrr....ging niet zoals ik hoopte. Oh ja, Crisco op m'n handen en goed doorkneden. Deefroller ingesmeerd met Crisco, uitrolmat ook (heb die van de Hema nl. niet). Goh wat vervelend, vanmiddag naar de stad. 1e uitrol was te dun, scheurde weg, in elkaar gefrommeld en nog een keer en YES!!!!! hij is super gelukt. Dus dames, heel erg bedankt voor jullie tip en ik maak het zeker nog een keer.
Groetjes Joetje