1

Onderwerp: Hulpgevraagd over deze taart

http://94.100.116.131/765800001-765850000/765848901-765849000/765848960_5_9L8g.jpeg

Ik wil binnenkort deze taart maken voor een vriendin van mij.. (hij komt uit de nieuwe twilight film ;))

Kunnen jullie even meekijken over de werkwijze? Zijn het allemaal reepjes?

Volgens mij moet ik terug naar de opticien :P hahaha

Thanx, groetjes Chantal

2

Re: Hulpgevraagd over deze taart

Yep. Ik zou zeggen: wit bekleed en daar overheen reepjes groen in verschillende tinten :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Ik weet niet of je het boek "Hoe versier ik een lekker koekje?" van Peggy Porschen hebt, maar daar staat een vergelijkbaar taartje in (klein, met groene strepen en witte bloemen, zo uit mijn hoofd) en de werkwijze is denk ik vergelijkbaar. Zo te zien is deze iets makkelijker omdat de streepjes niet direct aansluiten en als tweede laag op het fondant liggen zeg maar. En ja, ik denk dat het gewoon allemaal reepjes zijn die je verdeeld over de taart :) Succes ermee

4

mariekedekorte schreef:

Zo te zien is deze iets makkelijker omdat de streepjes niet direct aansluiten en als tweede laag op het fondant liggen zeg maar.

:think: Da's niet perse gemakkelijker hoor ;) Je moet dan namelijk extra zeker zijn dat elk streepje precies recht staat, volgens mij is het met de "PP-rolletjes" makkelijker om iets te foetelen.
Ik vind het wel een supergave taart, trouwens! :D

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

Het lijkt mij dan ook makkelijker om de streepjes v.t. voren te maken en deze even iets te laten drogen en dan erop te plakken, dan weet je zeker dat de streepjes recht komen.

Ik heb de foto eens flink uitvergroot en hij is op de amerikaanse manier ge-iced. Geen witte fondant dus ;) met bovenop witte dots.

Maar idd met reepjes... Pfffff gaat me weer uren kosten hahaha!!! Gelukkig zie ik op de foto dat ze ook niet z