1

Onderwerp: aardbeien zonder stukjes

Woensdag moet ik een taart maken voor een meisje. Ze wil graag botercreme en aardbeien als vulling maar heeft een hekel aan stukjes. Zou het wat worden als ik gewoon de staafmixer op een blik vlaaivulling of jam zet? Of hebben jullie misschien andere idee

2

Re: aardbeien zonder stukjes

Sommige jamsoorten hebben helemaal geen stukjes.
Het merk Jardina bijvoorbeeld. ( gewoon te koop bij de supermarkt)

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

3

misschien kan je het door een zeef drukken?

Pluk de dag !!!

4

aardbeienmousse en dan een laagje botercreme

5 Laatst bewerkt door petrabennes (27-10-2009 12:13)

Ik zeef mn jam altijd omdat k ook wat tegen pitten en stukjes heb.
Je kan natuurlijk ook aarbeienjam door je botercreme doen.

6

Hier ook iemand die niet van stukjes houdt. Het staat me gewoon echt tegen als ik een hap van iets neem en er zitten stukjes in. Een aardbeientoetje met stukjes zompige aardbei, ieuw haha :P

Je zou je jam inderdaad kunnen zeven, en deze kunnen mengen met botercreme of slagroom. Aarbeienmousse is ook een optie, dan worden de aardbeien eerst gepureerd :)

Groetjes Laura!

IK doe de vlaaivulling ook altijd door de staafmixer. Werkt prima hoor!!! Vind ik zelf lekkerder dan jam.

8

je kunt ook aardbeientova gebruiken, das alleen een saus, zonder stukjes...
http://holland-shopping.com/shop/images/285718_tova_aardbeien.jpg

9

Bedankt voor jullie tips. Ik ben vanmiddag eerst begonnen met een blik vlaaivulling en de staafmixer. Zag er leuk uit maar het was niet geheel stukjesvrij. Daarna geprobeerd het door een zeef te drukken. Pfff, dat was geen succes. Tenslotte bedacht ik me dat dat mooie keukenmachientje van me ook een blender als accessoire had. Daar heb ik het goedje in gegooid en toen werd het een lekker stukjesvrij aardbeienprutje. Maar ik vond wel dat het nu vrij vloeibaar werd :(. Met een dijkje botercreme langs de kant heb ik het op de taart gedaan maar ik hoop dat het netjes blijft zitten.
Nu moet ik me gaan storten op de Anubis-decoratie...

10

Mocht je nog eens zoiets gevraagd krijgen... ik heb een tijdje geleden de bavaroismix aangemaakt met minder water en daar gepureerde verse aardbeien doorheen gedaan. In het begin smaakte het nergens naar maar een paar uur later smaakte het heerlijk naar aardbei!

Ondertussen ben je bezig met de decoratie.... succes!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be