1

Onderwerp: Welke weegschaal ?

Hallo medeforummers,

Het zal er misschien vast wel ergens staan.
Maar wil graag een keukenweegschaal kopen.
Welke hebben jullie en wat zijn jullie ervaringen. Welke moet ik beslist niet kopen.
En waar hebben jullie ze gekocht?

Groetjes Suz@n

2

Re: Welke weegschaal ?

Jammer 19 keer bekeken en niemand die advies heeft..?
Dan maar zelf het wiel uitvinden hahaha ;-)

Groetjes Suz@n

3

Kijk een weegschaal is net als een oven denk ik. Toch best persoonlijk wat je verwacht van een weegschaal. Tot hoeveel moet hij kunnen wegen, wil je hem ophangen, staat hij in het zicht en noem maar op.

Ik heb zelf een hele simpele gekocht bij de Blokker. De goedkoopste. De bak erop gebruik ik toch niet, ik heb zat van dat soort bakken. Ik wil hem op kunnen bergen in mijn kast (dus weinig ruimte in beslag nemen).

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Een digitale, niet te groot, moet op 0 gezet kunnen wordem (kunnen ze bijna allemaal wel).
Je hebt ze er ook bij die je aan de muur kunt hangen, al vind ik dat zelf niet handig, heb hem liever mobiel.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Hoi Suzan, ik heb zelf een eenvoudige weegschaal (niet digitaal) waarbij je het 'weegplateau' telkens op 0 gram kunt draaien. Als je dan iets hebt afgewogen, dan kun je hem weer op 0 gram draaien en de volgende hoeveelheid erbij doen.

Deze mogelijkheid is er ook bij digitale weegschalen. Het telkens op 0 gram kunnen zetten vind ik wel belangrijk, omdat je hierdoor de schaal niet steeds hoeft te legen. En omdat je de ingredi

Hoera! Het is vandaag!

6

Suz@n schreef:

Jammer 19 keer bekeken en niemand die advies heeft..?
Dan maar zelf het wiel uitvinden hahaha ;-)

Ten eerste: 19 X bekeken en "nog" geen reactie vind ik niet iets om je over te beklagen ;)
Voor de duidelijkheid: ik lees je topic nu pas voor het eerst, maar ik kan me zomaar voorstellen dat er kijkers zijn die net effe geen tijd hebben om onmiddelijk een reactie te typen! :+

Ik heb zelf een digitale van de Hema ( 19 euro als ik me niet vergis) en ban daar supertevreden over.

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

7

Ik heb de digitale van de Lidl en ook een van de kijkshop

8

Ja, diditaal dat was ik inderdaad vergeten. Ik had er eerst ook 1 die je op 0 kon draaien, maar die is toch minder secuur dan digitaal.
En je moet er ook op letten of hij in grammen kan aangeven. Vind ik toch wel heel handy.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

9

Ik vind het belangrijk dat mijn weegschaal plat is, geen uitsteeksels heeft die lastig schoon te maken zijn,makkelijk op nul te zetten is zodat ik allerlei bakjes kan gebruiken om in te wegen, op de gram nauwkeurig kan wegen en gemakkelijk op te bergen. Van de weegschalen die hieraan voldeden,heb ik de goedkoopste genomen (kostte me 19,95).

Succes met kiezen!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

10

Waar je ook op moet letten is of er niet allemaal troep (bakmixen) onder de knopjes kan komen, voor je het weet werkt ie niet meer :S

Toch nog heel wat werk, een weegschaal uitzoeken :lol:

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

11 Laatst bewerkt door Suz@n (27-10-2009 19:24)

Hartstikke bedankt voor alle berichtjes * was ongeduldig denk ik *    :Y
Bij de hema, zoals ik het online kan zien, kost hij 25 euro.

Heb er nu een, die inderdaad zonder kom is, die digitaal is, die je op 0 kan zetten. Hoe hij uiteindelijk gaat bevallen moet ik zien.

Nogmaals bedankt.

Groetjes Suz@n