1

Onderwerp: marsepein van zeelandia

wie werkt er regelmatig met de 1-3 marsepein van zeelandia en hoe smaakt die???

2

Re: marsepein van zeelandia

Altijd en heeeerlijk!

3

Ik wil niet anders meer. Hij is lekker fijn van structuur!

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

4

Uitstekend.

Groet, Jolanda

5

Waar kan je die kopen?

Sophia schreef:

Waar kan je die kopen?

ehm... in de webshop

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ucts_id=47

er staat wel funcakes bij, maar het is echt zeelandia

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Aha ik zie het ja. Jammer dat er alleen verpakkingen van 1 of 14 kg zijn

8

werk ik ook mee en bevalt mij geweldig

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

9

tipsytaartje schreef:

Is dat zo?? Meen me toch heel veel berichtjes te herinneren over de andere kwaliteit toen de webshop is overgegaan van Zeelandia naar funcakes. Misschien is funcakes wel afkomstig uit dezelfde fabriek, maar de marsepein is verschillend (ik spreek niet uit eigen ervaring)

Groet, Jolanda

10

Zeelandia marsepein is zogenaamde lubecker marsepein en wordt gemaakt volgens de warme methode en is daardoor makkelijker te verwerken.

Als je zondigt zondig dan lekker

11

Jol321 schreef:
tipsytaartje schreef:

Is dat zo?? Meen me toch heel veel berichtjes te herinneren over de andere kwaliteit toen de webshop is overgegaan van Zeelandia naar funcakes. Misschien is funcakes wel afkomstig uit dezelfde fabriek, maar de marsepein is verschillend (ik spreek niet uit eigen ervaring)

Ja dat is zo. Er zijn 2 soorten FunCakes marsepein bij de shop te koop. 1:3 en 1:4. Die berichtjes gingen destijds over de mp die nu 1:4 heet, maar ondertussen eigenlijk niet meer vergelijkbaar is met in het begin omdat het recept is veranderd. De 1:3, die voorheen 'Extra Blank' heette, was dezelfde marspein als altijd. En is dus nu nog steeds dezelfde marsepein als altijd, maar nu met het label FunCakes :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

12

Marianne schreef:
Jol321 schreef:
tipsytaartje schreef:

Ja dat is zo. Er zijn 2 soorten FunCakes marsepein bij de shop te koop. 1:3 en 1:4. Die berichtjes gingen destijds over de mp die nu 1:4 heet, maar ondertussen eigenlijk niet meer vergelijkbaar is met in het begin omdat het recept is veranderd. De 1:3, die voorheen 'Extra Blank' heette, was dezelfde marspein als altijd. En is dus nu nog steeds dezelfde marsepein als altijd, maar nu met het label FunCakes :)

Mmm, ik vind de 1:4 marsepein van FunCakes nog steeds

Mijn website: Presentaart

13

Dat kan hoor :P Want ik ervaar ook echt wel verschil in werken met 1:3 of 1:4 ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

14

Nou bedankt allemaal, nu blijkt dus dat ik al met die van zeelandia werkte.
Die van de webshop 14 kilo verpakking 1-3, en deze is ook inderdaad heel makkelijk te verwerken en heerlijk van smaak.een verademing na dat geknoei van mij met fondant en dan vooral de zelfgemaakte variant.

groetjes Christel.
Creative Hands

15

Heb er een andere vraag over.

Merken jullie dan ook verschil in kleur en werkbaarheid als je het mengt met fondant?
Heb het idee dat de marsefond met de zeelandia plakkeriger is en minder wit dan met die extra blanke van fun cakes.

Groetjes Jesni.

16

Jesni, als je goed had gelezen hierboven.... de extra blanke van funcakes, dus de 1:3... is van zeelandia. Zoals ik hierboven als zei, er staat wel funcakes bij, maar het is echt van zeelandia

groetjes Tirza     

17

Dat heb ik idd gelezen.
Zal proberen duidelijker te zijn.
Denk dat het jan of feb is geweest dat ik marsepein bij de hebshop heb gekocht,
In maart heb ik een kg bakels fondant gekregen. Die 2 heb ik gemengd. En ik had toen wit. En het was steviger om mee te werken. Ik heb het gebruikt voor een barbie taart.
Het wit wat ik over had heb ik vorige week gebruikt voor een ondertrouw taartje.
Heb het grijs gekleurd. Bij die zelfde taart heb ik weer nieuw witte marsefond gemaakt van zeelandia marsepein wat ik hier bij iemand in de buurt haal. (komt uit een doos van 14 kg) en die gemengd met fondant emmer van 5 kg van bakels.
Beide keren heb ik 1:1 gedaan. Maar nu was het gebroken wit. En helemaal niet zo mooi wit als met de barbie taart. En het was veel soepeler, en plakte veel meer.
Ik vond het minder prettig werken.

Vandaar mijn vraag.

Groeten Jesni.

18

dat het meer plakt, ik zit te denken... je had eerst de 1kilo verpakking van bakels(pettinice) fondant? Die is nl een stuk stugger vergeleken met de 5kg emmers van deze fondant.

Verder is de extra blank/1:3/zeelandia maar op de website van de shop onder funcakes,  hoe je het maar wilt noemen, altijd dezelfde marsepein geweest.

groetjes Tirza     

19

Aan de kiloverpakking van bakels is kleurstof toegevoegd dus witter dan de 5 kilo emmers.Dus vandaar het kleurverschil

20

jojade schreef:

Aan de kiloverpakking van bakels is kleurstof toegevoegd dus witter dan de 5 kilo emmers.Dus vandaar het kleurverschil

Niet aan alle kilo verpakkingen.. maar wel in de kiloverpakking hier in de shop de is extra white.. maar in andere winkels kan je kilo verpakkingen de etzelfde zijn als in de emmers.  Je moet gewoon goed kijkenwat je koop en niet denken dat alles overal etzelfde is ;)

21

Ik kreeg net dus een mailtje dat de zeelandia eruit is. Wel dat er 1:3 en 1:4 te verkrijgen is.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

22

ik heb net 25 kilo binnengekregen 1-3  en deze is gebroken wit van kleur en is superfijn om mee te werken.

23

Ik werk ook met Zeelandia, 1 op 2 en werkt echt super!!!! Fijne structuur en ontzettend lekker!!!!!

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

24

jolanda71 schreef:

Ik kreeg net dus een mailtje dat de zeelandia eruit is. Wel dat er 1:3 en 1:4 te verkrijgen is.

Ik ben even niet meer mee? Is de 1:3 en 1:4 dan toch niet van Zeelandia??

25

Ik begrijp niet waarom de Zeelandia 1:3 in de shop verkocht wordt onder de naam Fun Cakes. Dat schept toch alleen maar verwarring?
Als het nu gewoon Zeelandia heet is het voor iedereen duidelijk en weet je precies wat je koopt.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties