Onderwerp: kant en klare marsepein voor bekleden en decoratie
Ik ben bezig met mijn 2de taart....maar nu ging het zojuist helemaal mis eigenlijk.
Hoe bewerk/verwerk ik de marsepein?
Ik heb 1 kg gekocht bij de sligro (in een emmertje). Moet ik daar nog iets mee doen, voordat ik het ga kneden, uitrollen en over mijn taart leggen?
In mijn eerste recept stond dat ik 300 gr marsepein moest raspen en dan nog 100 gr poedersuiker er door moest kneden, nou ik kreeg het echt niet voor elkaar! Het werd zo verschrikkelijk vast dat ik op d ehelft ben blijven steken, daarentegen kreeg ik de taart WEL mooi bekleed!
Zonet heb ik de marsepein gewoon zo gekneed en wat droger gemaakt met poedersuiker tot hij niet meer zo plakte aan het plastic en mijn handen enzo.
Na het uitrollen was het moeilijk op de taart te krijgen, het scheurde en ik kreeg de rand er niet afgesneden, het plakte van alle kanten, de taart is nu ook niet mooi vlak en glimt ook...echt heel plakkerig, vettig. Niet mooi en niet handig..
Blooper: zelfs zo erg dat hij zojuist bij het uit de koelkast halen, dat ie aan de koelkast plakte en ik hem niet loskreeg en dat ie scheurde grrrrrr.
Ook kan ik geen mooie vormpjes maken of "boetseren" het plakt zo, en ik krijg het niet van het werkblad, het rekt meteen uit zeg maar. Ik heb tot nu toe alleen 5 rondjes (als bloemblaadjes) uitgestoken en een midden, maar ze lijken wel vierkant! Het gaat mis vanaf het folie afhalen tot op de taart leggen.
Ik doe vast vanalles fout!
Wie wil me wijzen?
Kooppie