1

Onderwerp: Bloemetjesvraag

Hoi,

Regelmatig zie ik taarten met een veelvoud aan allerlei soorten bloemen. Groot en klein. Ook zie ik ze vaak met bloemblaadjes die de taart niet raken, een beetje omhoog staan zeg maar.

Ik vraag me af waar jullie deze van maken en of ze dan hard zijn. Dit kan ik uit de foto's niet opmaken. Zelf gebruik ik alleen marsepein en heb vorige week gumpaste gekocht. Dit ga ik nog uitproberen.

Re: Bloemetjesvraag

Veel van de bloemen die je heir op het forum ziet zijn van fondant. Meestal met tylose er doorheen gekneed. Misschien kun je ook even zoeken op fondant en tylose?

3

Inderdaad fonfant of gumpaste met tylose.
Met marsepein gaat je dit waarschijnlijk niet lukken. Wordt namelijk bijna niet hard.

Die bloemetjes zijn inderdaad hard ja. Dus eerst maken, in de juiste vorm laten drogen en als ze hard zijn, op de taart doen. Anders zakken de blaadjes weer naar beneden.

If live gives you lemons, make lemonade!

5

djehr schreef:

Met marsepein gaat je dit waarschijnlijk niet lukken. Wordt namelijk bijna niet hard.

Bij mij wel hoor..gewoon tylose dr door en een paar dagen laten drogen

"Count your rainbows....not your thunderstorms...."

6

Moonfairy schreef:
djehr schreef:

Bij mij wel hoor..gewoon tylose dr door en een paar dagen laten drogen

Hoeveel tylose doe je er dan doorheen? Heb het wel eens geprobeerd maar na een week was het nog niet hard.
Ik gebruik marsepein 1:2. Zou dat uitmaken?

7

Ik weet niet,ik gebruik 1:4 en doe wat er op de verpakking staat,4 gr tylose op 250 gr marsepein/fondant. Ik laat t niet eens een paar uur rusten (heb hier een tijdje terug gelezen dat dat een fabeltje is en niet hoeft volgens mij van tipsy of marianne) en leg de bloemetjes in een bakje (eigenlijk bedoelt om verf in te doen die de kids op school ook hebben met dje rondjes) om in vorm te blijven en dan wordt t vanzelf hard.

"Count your rainbows....not your thunderstorms...."