1

Onderwerp: Fudge of ganache?

Hallo medetaartenbaksters,
Ik ga morgen voor mijn schoonzusje twee chocoladetaarten maken. Nu wil ik 1 daarvan graag afsmeren met chocolade (fudge of ganache).. Ik weet alleen niet of ik fudge of ganache moet gebruiken? Weet iemand wat precies het verschil is daartussen en wat makkelijker te verwerken is en gladder wordt?
Ohja, ik ga ook een laag ermee vullen en de andere laag wordt dulce de leche, dus qua smaak moet het ook wel daarbij passen..

Ik wil graag dat de taart er zo uit komt te zien:
http://bakinghistory.files.wordpress.com/2007/07/chocolatecake1.jpg

Op internet vond ik ook nog dit recept voor fudge frosting:
For the Fudge Frosting

4 tbsp (60 g) butter

4 squares (4 oz.

2

Re: Fudge of ganache?

Niemand? :(

3

Niet iedereen zit de hele dag achter de pc... soms moet je gewoon geduld hebben;) en al na 1.5 uur "niemand?" Zeggen helpt ook niet.

Ik zou ganache gebruiken maar dat is gewoon omdat ik et makkelijker vind.  Qua smaak lijkt de recept van jou een beetje erg zoet.

4

Haha sorry dat ik een beetje ongeduldig was :D Ik moest namelijk boodschappen doen en ik had eigenlijk geen tijd meer, vandaar.. 400 gr suiker lijkt mij ook wel heeeel erg veel, inderdaad..

Fudge is roomcaramel en totaal niet geschikt om te glaceren maar zo lekker. O-)

Als je zondigt zondig dan lekker

6

Nou, ik heb vandaag toch het recept van die website gebruikt, en het ging heel makkelijk en werd heel mooi! En het was ook nog eens heel lekker. Ik heb wel wat minder suiker gebruikt, trouwens. Maar deze fudge is dus wel degelijk geschikt om mee te glaceren!!
Dank jullie voor de hulp!

7

En nu nog de foto, want ik ben wel benieuwd geworden :Y

Groeten, Jolanda
I try to watch what I eat, but I'm not fast enough!

8

Hij is lang niet zo mooi als sommigen hier op het forum het voor elkaar krijgen, maar het was mijn eerste keer glaceren dus ik was best tevreden.. En bovendien was ie errrug lekker, is toch het belangrijkst! :D

http://img20.imageshack.us/img20/7922/cimg1082t.jpg