Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
- Van: Barendrecht
Onderwerp: Help: swiss merengue botercreme buiten koelkast?
Kan je swiss merengue botercreme (gemaakt met gewone eiwitten) buiten de koelkast bewaren??
Het is voor een stapeltaart en de mensen voor wie hij is hebben waarschijnlijk niet genoeg ruimte in de koelkast (en ze komen hem morgenavond halen en eten het pas woensdag op).
Wie helpt?
Re: Help: swiss merengue botercreme buiten koelkast?
als je het hebt gemaakt met gewone eiwitten, dan zou ik dat niet zo snel doen. zeker niet van vanavond tot woensdag... maar ik heb het ook nog nooit geprobeert om het buiten de koelkast te bewaren, dus ik kan ok niet een voorbeeld geven van hoe het misging 
Ik heb het nog niet gemaakt, maar ik weet niet waar ik gepasteuriseerde eiwitten vandaan haal. Wie wel?
- Van: Hoorn
Je kan het misschien beter met eiwitpoeder doen dan? Als het echt niet anders is kunnen ze hem dan beter in de schuur of zo bewaren, maar ik durf niet te beweren dat het daar nu koud genoeg is. Misschien op een schaal met koelelementen eronder? Ik zou het zelf iig niet durven met verse eiwitten en zonder koelkast o.i.d.
If life gives you lemons, make lemoncurd.
- Van: Nicosia, Cyprus
Als je het volgens de recepten die ik ken maakt ( dus of door toevoeging van kokende suikerstroop ofwel met het recept van Tartacadabra) maakt, dan zijn de eiwitten genoeg verhit geweest en kun je het zonder problemen buiten de koelkast bewaren

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>
Ongebakken schuim moet altijd in de koelkast ook als je het van gepasteuriseerd of eiwit poeder maakt. Eiwit wordt ook gebruikt om bacterie
Als je zondigt zondig dan lekker
lang delftje schreef:Ongebakken schuim moet altijd in de koelkast ook als je het van gepasteuriseerd of eiwit poeder maakt. Eiwit wordt ook gebruikt om bacterie
- Van: Rotterdam
Kaartje schreef:Ik heb het nog niet gemaakt, maar ik weet niet waar ik gepasteuriseerde eiwitten vandaan haal. Wie wel?
Bij Makro (dicht in de buurt dus
) en Sligro ook.
Groet, Jolanda
Jol321 schreef:Kaartje schreef:Ik heb het nog niet gemaakt, maar ik weet niet waar ik gepasteuriseerde eiwitten vandaan haal. Wie wel?
Bij Makro (dicht in de buurt dus
) en Sligro ook.
Is heel dichtbij...maar ik heb geen pasje 
Berichten [ 9 ]
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren