1

Onderwerp: ben radeloos

Hallo,
Ik heb een probleem, ik heb een opdracht voor een prinsessentaart waarbij ik zo'n leuk kroontje in gedachten had (niet een tiara, maar zo'n kroon met naar beneden vallende punten). Nu heb ik al meerdere malen de zoekfunctie gebruikt en bij de FAQ gekeken maar ik heb nog niet een goede howto gevonden. Kunnen jullie mij antwoord geven op deze vragen;

- hoe lang moet ik hem om een koker laten staan?
- Hoe krijg ik die punten die naar beneden vallen? Als ik te lang wacht wordt de kroon te hard en breken de punten.

Help help

Dank jullie!

2

Re: ben radeloos

http://sugarteachers.blogspot.com/2008/ … haron.html

ff scrollen en je ziet een how to

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

Dank je wel voor je reactie. ik had deze howto zelf ook gevonden maar daarin laten ze niet zien hoe ik die omvallende punten krijg.

Heeft iemand daar een tip voor?

4

Als je fondant met tylose gebruikt is het al beste stevig. Nadat je de vorm hebt uitgesneden en om een kokertje hebt gedaan, kan je dan zo de puntjes naar buiten laten vallen (of ombuigen). Zo heb ik het gedaan. De balletjes heb er ik er pas aangeplakt toen het kroontje helemaal gedroogd en hard was.
Succes en wel showen he?!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

Kijk, daar heb ik wat aan. Zal het de volgende keer met tylose proberen. Heb in ieder geval alvast een kroontje gemaakt zoals die op de link (zie hierboven) beschreven staat. Dan heb ik in ieder geval iets!
Hij moet zaterdag klaar zijn dus ik zal hem zeker showen!
Dank jullie

6

ik gebruik altijd marsepein met tylose. Ik heb een vormpje gemaakt wat precies om een colaglas past. vershoudfolie onder het glas tegen het plakken. Als ik 'm om het glas heb gedaan, doe ik er weer folie omheen, om het onderste deel. De puntjes komen dan vanzelf iets omlaag. Het is even proberen hoeveel tylose je erdoor doet (ik gok het altijd gewoon een beetje). Ongeveer 24 uur laten drogen, langer is altijd goed. Succes!