1

Onderwerp: monchouvulling

ik heb een tijd geleden een monchouvulling hiervandaan gehaald, en nu wil ik die gaan gebruiken. maar kan hem niet meer vinden.
In het recept wordt vermeld basterdsuiker. Nu ga ik ervanuit witte, maar ik heb alleen donkerbruin in huis.

Zou het hier ook mee kunnen, dus krijg je alleen een beetje vieze kleur, of moet ik toch echt de witte gebruiken.

dit was het recept 2 pakjes monchou, 250ml slagroom 150 gr basterdsuiker, 1 zakje van suiker. slagroom stijf met van suiker, monchou en basterdsuiker in andere kom mixen en daarna alles voorzichtig door elkaar doen.

Re: monchouvulling

Ik zou echt de witte gebruiken, en als je geen basterdsuiker meer hebt (wit) dan misschien poedersuiker.

3

Er zit toch wel wat verschil in basterd, gewone of poedersuiker.
Ik zou inderdaad niet de bruine gebruiken dat wordt vast een vies kleurtje. Ik zou de structuur gewoon even proberen met een klein beetje monchou en poedersuiker of gewone suiker. Dan merk je snel genoeg wat het lekkerst is.

Trouwens...2 eetlepels granMarnier door de monchou is ook erg lekker ;)

4

Het recept staat nog steeds hiernaast hoor!
Ik heb het toevallig vandaag gemaakt.
Er staat trouwens 1 pakje monchou.

5

Het wordt helemaal geen vies kleurtje hoor gewoon cremekleurig.
Daar is toch niks mis mee?

6

nee, ik zou idd ook gewoon bruin basterd proberen... smaakt toch bijna hetzelfde, tis trouwens wel mijn favo vulling!

7

ik zou ook de bruine gebruiken hoor, volgens mij maakt dat niet heel veel uit qua smaak!

8

heb uiteindelijk niet de bruine gebruikt, maar even bij de buren witte geleend.
smaak was prima, zeker een aanrader

9

Volgens mij was het mijn receptje.
Ik maak wel eens de dubelle hoeveelheid maar dan heb je wel heeeeel veel monchou, maar dan is er nog genoeg over om zo op te eten :lol:

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl