1

Onderwerp: Probleem met letters

Hallo ervaren baksters,

wil mij iemand een tip geven hoe ik de letters (beide maten) die ik hier heb gekocht ook mooi uit kan snijden? De suikermasse blijft er in plakken, ook al gebruik ik eerst poedersuiker. Ik ben er best moe van.

Alvast bedankt, Petra

2

Re: Probleem met letters

er zijn zeker wel wat tips voor, even naar de goede rubriek, dan krijg je vast beter antwoord... ik heb t al gerapporteerd ;)

3

voor de lettertappits gebruik je fondant met tylose of gumpaste en dan zeer dun uitrollen. De lekkertappit even in de poedersuiker dopen, afkloppen en dan de letter uitdrukken (stevig drukken en de tappit iets over het werkvlak schuiven, zodat ie goed er doorheen is. Bij mij blijft de letter dan op het werkvlak liggen. Dan de letter uit de fondant halen en even in vorm leggen en iets laten drogen.

Groetjes, Elly

4

Ik rol mijn fondant dun uit en laat het even drogen. Dan draai ik het lapje om en laat het ook weer even drogen. Dan de tappit erop, goed aandrukken en schuiven over het werkblad zodat de rafeltjes verdwijnen en eruit tappen.

Wat je ook kan doen is een stukje huishoudfolie over je fondant leggen en dan de letter uitdrukken. Zo blijft de letter onder de folie liggen in plaats van in de tappit.

Groetjes Elise

Deze rubriek is uitsluitend voor eigen gemaakt howto's, iets wat heel duidelijk in de rubrieksomschrijving staat.

[move] ----> decoreren

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Ik spuit wel eens een beetje bakspray in de tapit, werkt super. Nadat de fondant wat gedroodg is, kun je hem er zo uittikken....

7

Elise1979 schreef:

Ik rol mijn fondant dun uit en laat het even drogen. Dan draai ik het lapje om en laat het ook weer even drogen. Dan de tappit erop, goed aandrukken en schuiven over het werkblad zodat de rafeltjes verdwijnen en eruit tappen.

.

Ja, ik denk dat dat de truc is...heel dun uitrollen en beide kanten even minuutje laten drogen nadat je hebt gerold..zo doe ik het ook en met succes