1

Onderwerp: Voor het eerst een

Goedemorgen!

Dit is mijn eerste bericht op dit forum, ik wil graag van jullie weten of het idee dat ik in mijn hoofd heb ook uitvoerbaar is.

Ik wil voor mijn zoontje die over 2 weekjes 3 wordt graag een Bumba taart maken, dit is het plan:
Ik wil 2 lagen maken van biscuitmix.
De vulling wil ik simpel houden, gewoon banketbakkersroom.
Erover heen smeren met viervruchtenjam.
Daar over heen een witte laag marsepein met daarop versieringen + Bumba in kleur.

Ik heb al de kant en klare marsepeinkleuren, banketbakkersroom mix en biscuitmix.

Ik heb al wel eerder taarten gebakken, maar nog nooit bekleed met marsepein en gevuld.
Kan ik gewoon die twee taarten na het bakken vullen, op elkaar leggen, jam erop smeren en dan het marsepein erop leggen? Of denk ik nu te simpel?

Tips zijn welkom!

2 Laatst bewerkt door Rafaela (25-10-2009 08:58)

Re: Voor het eerst een

ik weet niet of je met 4 vruchtenjam kunt afsmeren. Ik denk dat je marsepein gaat smelten dan. Ik weet wel dat je kan afsmeren met verwarmde / gezeefde abrikozenjam (meen ik )

enne welkom op het forum :Y

Veel liefs Rafaëla

3

Ik snap niet precies wat je bedoelt met 2 taarten, je kan toch een taart bakken en dan twee koor doormidden snijden?

Ik zou niet afsmeren met jam, dat zie je door de witte marsepein heen.. Afsmeren met botercreme is het makkelijkst (en zelf te maken, zie recepten)
Als je netjes hebt afgesmeerd kun je er inderdaad een plak marsepein overheen leggen, wel goed uitmeten dat ie groot genoeg is dat voorkomt frustraties :)

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

4

Dankjulliewel voor de tips!

Met 2 taarten bedoelde ik een grote en een kleinere erbovenop, 2 springvormen gebruiken. (ben nog niet zo thuis in 'het jargon')

Dan is het misschien beter om af te smeren met botercreme, en als vulling de viervruchtenjam en banketbakkersroom te doen.
Zal de taart gaan inzakken door de banketbakkersroom, of is de room wel stevig genoeg?

En dan heb ik nog een vraag:
Zet ik taart 2 (van de kleine springvorm) op taart 1 (van de grote springvorm) en doe ik dan de marsepein laag eroverheen,

5

Ja, dat laatste is waar, je kan ze ze het beste allebei apart bekleden.

Niet vergeten je taarten te stutten, en een vetvrij karton ertussen te doen. Anders heb je kans dat de taarten gaan inzakken.

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

6

Etspaghet schreef:

Niet vergeten je taarten te stutten, en een vetvrij karton ertussen te doen. Anders heb je kans dat de taarten gaan inzakken.

En dan niet vergeten om in de onderste taart bijv. chocoladesticks of kitkats te zetten, anders zakt de bovenste taart nog door de onderste heen.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

7

Hmm, dat klinkt mij toch iets te ingewikkeld voor de eerste keer.
Ik ga dan toch maar een grote en een apart klein taartje maken. Wel gevuld met viervruchtenjam en banketbakkersroom en afgesmeerd met botercreme.

8 Laatst bewerkt door Sixy (25-10-2009 11:21)

sanne, het is niet ingewikkeld hoor.
taart 1, bekleden met marsepein, dan in het midden ( of waar je taart 2 wilt plaatsen)  wat chocosticks of kittekat reepjes in de taart steken en op maat afknippen.
Dan een kartonnetje van vetvrijpapier ( of een rondje uit een taart doos knippen) en dit iets kleiner knippen dan taartje 2.
Dat op de chocosticks leggen.
Taartje 2 bekleden en dat op het kartonnetje zetten op taart 1.

Hoop dat het je nu wat duidelijker is?
Veel plezier en het is echt niet zo moeilijk als je denkt hoor !

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

9

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=19855

Hier als je naar beneden scrolt zie je wat de bedoeling is. Dit is gedaan met maisprikkers maar het kan dus ook met kitkat of chocosticks.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

10 Laatst bewerkt door Sanne1984 (25-10-2009 19:27)

Ik ga toch voor een iets simpelere.
Ik hoop niet dat de maakster het erg vindt dat ik haar ontwerp pik, maar dit is mijn plan:

http://i35.tinypic.com/2ef85z4.jpg

Toch maar niet met een witte achtergrond, vind dat blauw eigenlijk best feestelijk!
Ben benieuwd of het er een beetje op gaat lijken ;).