1

Onderwerp: Twijfels over biscuit, HELP!

Hmm... mijn mix was op, dus ben aan het bakken via recept hier links. Ik had teveel beslag en bij het vullen van een extra bakvorm zag ik dat onderin de kom nog vrij veel bloem zat. De biscuits die al in de oven stonden zijn vrij licht/slap en hebben ook echt een ei-lucht zeg maar. Komt denk ik doordat de bloem er niet goed doorheen zat. Wat zouden jullie doen? Weg gooien en opnieuw beginnen of gewoon doen? Ze zijn gewoon niet echt stevig!

I'm not bossy, I just have better ideas...

Re: Twijfels over biscuit, HELP!

Edit: ze smaken wel goed, maar zakken behoorlijk in. Cuppies D zijn B geworden en 7 maanden zwangere buik is nu 4 maanden zwanger :lol:

3

Ik lees even met je mee voor wat tips. Ik heb namelijk ook heel vaak dat de bloem onder in de kom blijft hangen en wanneer ik dat goed wil doorspatelen, gaat op een gegeven moment alle luchtigheid van het eierkloppen er weer uit. Het is echt om gek van te worden af en toe, want ik wil ook wel eens een mooi hoog bisquit. Met de smaak is idd niks mis.

knuffies Karin

Ik vind de methode van het bloem erdoorheen scheppen ook niet erg fijn. Met de mix is het easy! Ik hoop dat er alsnog tips binnen komen waaien :lol:

Je zeeft de bloem op een stuk papier.B.V een krant je vouwt hem dubbel.
Zet de kom van de KA of Kennie in een pan met een vochtige theedoek zodat de kom niet kan draaien.
Neem een pannenlikker en gebruik deze om te roeren.
Neem de krant in je linkerhand en schud de bloem heel rustig in het beslag terwijl je spateld als dit niet lukt alleen laat iemand anders dan de bloem erin gooien.
Als je hier handigheid in krijgt kan je de bloem er in 1 keer ingooien en mooi kapsel bakken.
Met spatelen moet je er voor zorgen dat je met iedere slag de bodem raakt.

Als je zondigt zondig dan lekker

De bloem er dus niet in 1 keer in... Dat zakt natuurlijk meteen naar de bodem.
Ik zit alweer op 1 lijn met het recept haha

Een hele makkelijke manier voor als je mix een keer op is:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=56888 , werkt hetzelfde als de mix.
Scheelt een hoop werk :Y

'I love it when a cake comes together'

Thanks voor de tip.

Vanmiddag weer geprobeerd en nu lukte het wel! Alleen was ik de tijd vergeten en heeft de taart te lang in de oven gezeten. Lekker blont.