Onderwerp: Tempreren
Even een vraag over tempreren. Moet je elke laag tempreren? Dus eerst alle lagen snijden en dan tempreren of niet? Ik heb gevonden hoe je tempreersiroop of hoe je 't ook noemt moet maken maar nu nog uitvoeren
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Tempreren
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Even een vraag over tempreren. Moet je elke laag tempreren? Dus eerst alle lagen snijden en dan tempreren of niet? Ik heb gevonden hoe je tempreersiroop of hoe je 't ook noemt moet maken maar nu nog uitvoeren
ja alle lagen besprenkelen
Niets moet
Ik trempeer echt nooit...
Niets moet
Ik trempeer echt nooit...
Hahahah nee, dat snap ik! Hihi.
Ik trempeerde ook nooit maar kreeg laatst een opmerking dat de cake erg droog was dus ga er toch maar mee beginnen....
ik ook....noooooooit (behalve bji wedstrijden )
Tempreren is om een ondersteunende smaak te geven aan een taart b.v.rumtrempeer bij een mokkataart,amaretto bij choc enz.
Verder heeft het de functie om het kapsel wat smeuiger te maken.
Ik heb er een speciale dop met gaatjes voor die op een plasticwaterfles van AH past deze is erg handig.
Ik weet niet of deze nog te koop is.
Als je zelf gaatjes maakt in een plastic dop zijn deze te groot en spuit de trempeer alle kanten uit.
Het met een een vloeistof (likeur, suikersiroop, vruchtensap e.d.) besprenkelen van een biscuit heet TREMPEREN.
Het op de goede temperatuur brengen van chocolade zodat het ook weer mooi stolt na het gieten heet TEMPEREREN.
Tremperen doe ik trouwens met een mini-plantenspuitje.... als ik het al doe....
Het met een een vloeistof (likeur, suikersiroop, vruchtensap e.d.) besprenkelen van een biscuit heet TREMPEREN.
Het op de goede temperatuur brengen van chocolade zodat het ook weer mooi stolt na het gieten heet TEMPEREREN.
Dit wilde ik ook even kwijt
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Tempreren