1

Onderwerp: Trein taart bekleden?

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en wil binnenkort voor de verjaardag van mijn zoontje een treintaart maken.
En ik ben ik niet, als ik niet gelijk iets heel moeilijks voor de eerste keer zou proberen :s
Ik heb een vorm gekocht waar je heel schattige wagonnetjes mee kan maken. Eigenlijk wilde ik ze bekleden, voordat ik ze zou decoreren. Maar nu vroeg ik mij af of dat eigenlijk wel mogelijk is met zo'n vorm.

Heeft iemand tips voor mij?

Groetjes,
Saskia

http://www.kitchencritic.co.uk/upload/2007/09/train-cake.jpg

2 Laatst bewerkt door Claudia Mv 2 (25-09-2008 10:37)

Re: Trein taart bekleden?

Spuiten met gekleurde botercreme

kijk hier maar eens http://www.wilton.com/shapedpan/Choo-Choo-Train-Pan

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

3

Ik zou het gewoon proberen met eentje. Bakken van cake, dat is wat steviger dan biscuit. Heel ietjes afsmeren dat de fondant of marsepein blijft plakken en dan bekleden. En anders heb je 1 wagonnetje minder. Succes!

4 Laatst bewerkt door Kallista (25-09-2008 11:15)

Eigenlijk ben ik ze ook nog niet vaak bekleed tegen gekomen.
De meeste die je tegenkomt zijn opgespoten met botercreme
of icing zoals de link die Claudia al heeft neergezet

Maar proberen kun je natuurlijk altijd een keertje zoals Viv al zei, met een van de wagonnetjes ofzo. Je kan er inderdaad misschien eentje minder hebben, maar heb je het iig een keer geprobeerd.

Stap binnen in een wereld vol taart
http://www.taartwereld.nl  |  http://taartwereld.blogspot.com/

5

Ik vind m in elk geval erg leuk!

Ik kan me voorstellen dat het door sommige details (vooral die bollen op de locomotief) wat lastiger bekleedt. Als dat nou niet lukt, zou je ervoor kunnen kiezen die weg te snijden en dan na het bekleden na te maken van marsepein en fondant. Ik zou in elk geval een keer proefbakken en het bekleden uitproberen, dat is leuk om te doen en sta je vlak van tevoren niet voor verrassingen!

Succes ermee, lijkt me enig om te doen deze...

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

Lijkt me lastig om te bekleden. Ik heb een keer (mijn eerst taart) met zo'n soort taartvorm gemaakt en dat bekeleden lukte toen echt niet. Uiteindelijk heb ik hem afgesmeerd met gekleurde botercreme, maar dat was ook nog vrij lastig. Ikzelf vind hem eigelijk het luekst zoals hij op de foto staat. Maar dat is gewoon mijn mening natuurlijk.
Mag ik je trouwens vragen waar je deze leuke vorm gekocht hebt (en de prijs?). Ik vind hem echt super leuk. Mijn zoontje is een echte treinen fan.

7

http://www.vimeo.com/1655955

8

Wat een leuke ideen allemaal! Ik kan bijna niet wachten om te beginnen! Ik ga snel wat spulletjes kopen en proberen! Bedankt!

9

mamatasja schreef:

Mag ik je trouwens vragen waar je deze leuke vorm gekocht hebt (en de prijs?). Ik vind hem echt super leuk. Mijn zoontje is een echte treinen fan.

Hi hi, die van mij ook, dus toen ik hem zag, kon ik hem gewoon niet laten staan!

Waar ik hem gekocht heb? Bij Hoyng (zo'n soort winkel met allemaal keukenspulletjes) in Rijswijk ZH voor 19,95 (tja, niet goedkoop, maar ja...)

Groetjes, Saskia

10

saskia75 schreef:
mamatasja schreef:

Hi hi, die van mij ook, dus toen ik hem zag, kon ik hem gewoon niet laten staan!

Waar ik hem gekocht heb? Bij Hoyng (zo'n soort winkel met allemaal keukenspulletjes) in Rijswijk ZH voor 19,95 (tja, niet goedkoop, maar ja...)

Groetjes, Saskia

Is de bakvorm van een merk? Ik kom eigenlijk nooit in Rijswijk, dus wie weet kan ik hem ergens anders vinden. Lijkt me leuk om in een vakantie er samen met mijn zoontje iets moois van te maken
Ben ook erg benieuwd naar jouw eindresultaat!

Groetjes, Natasja

11

Ik heb deze bakvorm ook gezien, in Haarlem bij een nieuw kookwinkeltje! Hij is echt super!

Groetjes Laura!

12

mamatasja schreef:

Is de bakvorm van een merk?

Hoi Natasja, Ik heb even op de doos gekeken en hij is van het merk "Imperial Houseware"
Ik hoop dat je hem ergens bij je in de buurt kunt vinden!

Groetjes,
Saskia

13

Bedankt Saskia,

Ik ga op zoek.

14 Laatst bewerkt door ATO (22-10-2009 20:18)

Ik heb er ook 1 besteld via internet, met 1 locomotief en 8 wagonnen, een siliconenvorm, ben benieuwd...

15

ik heb dezelfde, heb geprobeerd te bekleden maar het is echt drama.....

ik heb het bakblik gekocht bij cook en co..

Lekker feestelijk rond.....

16

Als je 'm wil bekleden zou ik dat doen zoals Jozien zegt, persoonlijk lijkt me dat ook mooier dan spuiten.