1

Onderwerp: Help hoe krijg ik kleurstof van m'n handen??

Hoi
Weet niet waar ik het anders moet plaatsen maar ben nogal dom geweest en dacht dat ik toch niet persee handschoenen aan hoefde te doen voor dat beetje marsepein te kleuren :O Ik heb nu nogal electric pink vingers... kan iemand me helpen? Waar kan ik dit het beste mee eraf krijgen??
Alvast bedankt!

2

Re: Help hoe krijg ik kleurstof van m'n handen??

Heel veel wassen met zo heet mogelijk water.
Maar helemaal gaat je vast niet lukken. Ik loop ondanks m'n handschoenen ook vaak met geverfde handen. Mensen wennen er snel aan. Ze zeggen nu al wat voor een taart heb je nu gemaakt van de kleur....

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

met anti-roos shampoo schijnen veel mensen een goed resultaat te hebben.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

4

Met dreft krijg ik zelfs zwart er af.

Groetjes Gülendem

5

Haha, ik ga gewoon een dagje werken en weg is alle kleurstof....

Of je gaat gewoon een poos vrijzwemmen.... (ik werk dus als zwemjuf)

Enjoy!

6

ik krijg ALLE kleuren er heel gemakkelijk af, gewoon met handzeep en warm water...

BEHALVE rood.... maar daar is al vaker over gesproken, dat schijnt een moeilijke kleurstof te zijn...

met electric pink heb ik nooit problemen....

7

Krijgen jullie het adn ook onder je nagels vandaan?
Daar blijft bij mij eigenlijk nog wel eens een restje zitten. En inderdaad helpt in bad gaan wel als een speer.

Groetjes, Ilonka

8

ik lees even mee want ik heb van de week als een halve blauwe smurf rondgelopen.
kreeg het er niet af . dacht ook even zonder handschoen te kleuren.

9

Warm water en zeep, bovendien slijt het heel erg snel. Je loopt echt geen dagen met gekleurde vingers rond. Langs de nagel is soms nog wel lastig ja, ff weken dan maar.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

10

ligt het er ook aan misschien van welk merk?
of maakt dat niks uit.

Of moet je niet te lang wachten met handen wassen?

Ik heb 1 keer ook echt 2 vingers onder de verf gehad en ik kon het er echt met geen mogelijkheid af krijgen. Heb wel lang gewacht met handen wassen na het kneden, zou het daar aan hebben gelegen?
ik heb er toen ook dagen mee rond gelopen hoor!

Pluk de dag !!!

11

hoi, hoi,

bedankt voor jullie reacties! heb nu alle dingen uitgeprobeert en het is gelukkig al een stuk minder! Maar ik heb best droge handen dus dat gaat zo mooi tussen die groefjes zitten. Verschillende zepen uitgeprobeert het lijkt hoe dikker dat de zeep is hoe beter ik het eraf krijg.
Had gister namelijk met 4 kleuren gedaan waaronder ook knalrood, deze waste ik er direct vanaf alleen de roze bleef zitten. Dus bij pink trek ik de volgende keer zeker handschoenen aan!
Groetjes

12

@ Nalobi, hoe eerder je handen wast, hoe sneller het eraf gaat. Al loop ik er echt geen dagen mee rond hoor als ik onder zit. Hoogstens 1 dag en daarna is het weg.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

13

Voor ik ga kleuren doe ik een beetje Crisco aan mijn handen en na het kleuren kan ik het er zo weer vanaf wassen (meestal). ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

14

Annelies schreef:

Voor ik ga kleuren doe ik een beetje Crisco aan mijn handen en na het kleuren kan ik het er zo weer vanaf wassen (meestal). ;)

Maar van crisco blijven mijn handen zo vet. Na gebruik van crisco was ik m'n handen tegenwoordig met dreft met citroen ;)

Groetjes, Ilonka

15

ik smeer ook van te voren mijn handen in met crisco, daarna eerst met een babydoekje alle kleurstof eraf vegen en dan handjes wassen :) ik krijg zo eigenlijk alles wel van mijn vingers.

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

16

savonds onder de douche mn gezicht scrubben met facescrub en ook even mn handen meescrubben. Werkt perfect

www.keukenprinses.com voor mijn bruidstaarten en Dessert Tables!
www.shopkeukenprinses.nl voor Dessert Table spullen!

17

ik was mij handen altijd gelijk na et kleuren.  En als ik toch vlekken krijg spring ik onder de douche en ga lekker mijn haar wassen. (niet echt handig als je tussen de middag je handen rood kleur.. maar wel handig als je alles 's avonds doe)

18

vanish oxy action als gewoon handen wassen niet werkt, gaat perfect

lekker duurt het langst!

19

Van de Etos eigen merk; handzeep scrub.
Ideaal, en niet alleen voor bovenstaand probleem. Heerlijke zachte handen krijg je ervan

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

20

bleekwater

21

dreft en een schuursponsje en ik krijg alles eraf

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

22 Laatst bewerkt door AnjaS (29-10-2009 09:55)

Ik wil niet vervelend zijn hoor, maar is het dan wel zo gezond? Het ziet er allemaal fantastisch uit, maar als je het al bijna niet van je handen af krijgt, dan lijkt het me vooral voor kinderen niet echt gezond.

23

[quote=G

24

Ik wilde ook al billendoekje zeggen, Daar krijg je zelfs merkstift uit je stoffen bank (ik praat uit ervaring.... :s) of citroensap, schijnt ook goed te helpen

Ik ben in vorm! Rond is toch ook een vorm??

25

oma Lien schreef:

ik lees even mee want ik heb van de week als een halve blauwe smurf rondgelopen.
kreeg het er niet af . dacht ook even zonder handschoen te kleuren.

:lol: